فصل نقل‌و‌انتقالات فوتبال در اروپا، بیشتر به بازار سهام می‌ماند برای باشگاه‌ها و رقابت اطلاعاتی برای رسانه‌ها.

ورزش - فوتبال

 باشگاه‌ها در رقابت با هم بر سر ستاره‌ها، هر لحظه مبالغی را بالا و پایین می‌برند و روزنامه‌ها برای انتشار خبرهای داغ پیوستن ستاره‌ها به تیم‌های بزرگ، هر لحظه به فکر «منبع موثق» جدیدی هستند. گرمی این دنیای پرتب‌و‌تاب بیشتر به‌خاطر نام‌های بزرگی است که باشگاه‌های بزرگ برای جذب آنها تلاش می‌کنند. بررسی وضعیت این بازیکنان در فصل نقل‌و‌انتقالات و جابه‌جایی‌های احتمالی آنها یکی دیگر از جذابیت‌های دنیای فوتبال است.(این گزارش روز چهارشنبه تنظیم شده و ممکن است بعد از آن، انتقال این بازیکنان نهایی شده باشد.)

دیمیتار برباتف؛ مهاجم، منچستریونایتد

سن: 30سال
قیمت: 15میلیون پوند
برباتف در 3فصل حضورش در اولدترافورد فرازونشیب‌های زیادی داشته است. او با وجود اینکه بهترین گلزن تیمش در فصل اخیر بود، در فینال لیگ قهرمانان حتی روی نیمکت هم نتوانست بنشیند؛ دیداری که احتمالا آخرین حضور رسمی برباتف در منچستریونایتد بود.
مقصد انتقال احتمالی: بایرن مونیخ، تاتنهام

اسکات پارکر؛ هافبک، وست‌هم

سن: 30سال
قیمت: 8میلیون پوند
بهترین بازیکن فصل لیگ برتر به انتخاب فوتبال‌نویسان انگلیس پس از سقوط وست‌هم چاره‌ای جز جدایی ندارد. تعصب پارکر در بازی، تعهد همیشگی‌اش به تیم و مهارت بی‌نظیرش در پاس‌دادن به اندازه کافی وسوسه‌کننده هست تا تیم‌های زیادی به فکر جذب او باشند.
مقصد انتقال احتمالی: آرسنال، تاتنهام، لیورپول

شینجی کاگاوا؛ مهاجم، دورتموند

سن: 22سال
قیمت: 15میلیون پوند
بازیکن ملی‌پوش ژاپن، تنها سابقه نیم‌فصل حضور در فوتبال اروپا را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. او در میانه فصل به خاطر شکستگی پا دیگر نتوانست بازی کند؛ با این حال یکی از ستاره‌های تیمش بود. دورتموند می‌خواهد با یک پیشنهاد جدید، کاگاوا را نگه دارد.
مقصد انتقال احتمالی: میلان، منچستریونایتد

سمیر نصری؛ هافبک هجومی، آرسنال

سن:23 سال
قیمت: 28 میلیون پوند
قرارداد این هافبک فرانسوی انتهای فصل بعد به پایان می‌رسد و هر دوی تیم‌های منچستری به فکر جذب او هستند. احتمال اینکه آرسنال این بازیکن ملی‌پوش فرانسوی را به بالاترین قیمت بفروشد، وجود دارد. البته ونگر تأکید کرده است که تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد نصری توپچی‌ها را ترک کند.
مقصد انتقال احتمالی: منچسترسیتی، منچستر‌یونایتد

خاویر پاستوره؛ هافبک هجومی، پالرمو

سن: 21سال
قیمت: 44 میلیون پوند
بعد از یک فصل استثنایی در سری‌A، تیم‌های زیادی به فکر جذب این هافبک آرژانتینی هستند. رئیس باشگاه پالرمو گفته است که یک پیشنهاد رسمی از چلسی را رد کرده است. پالرمو حاضر نیست او را کمتر از 44میلیون پوند بفروشد.
مقصد انتقال احتمالی: چلسی، منچسترسیتی، رئال‌مادرید، اینتر

سسک فابرگاس؛ ‌هافبک هجومی، آرسنال

سن: 24سال
قیمت: 50میلیون پوند
علاقه بارسلونا به جذب کاپیتان تیم آرسنال بر هیچ‌کس پوشیده نیست و آنها بر اساس اعلام رئیس باشگاه آرسنال، امسال هم برای انتقال او وارد مذاکره شده‌اند. با این حال به‌نظر نمی‌رسد بارسلونا حاضر باشد قیمت اعلام‌شده از سوی آرسنال را بپردازد.
مقصد انتقال احتمالی: بارسلونا

نیمار؛ مهاجم، سانتوس

سن: 19سال
قیمت: 30میلیون پوند
آخرین استعداد رونمایی‌‌شده در آمریکای جنوبی، از مدت‌ها پیش هدف باشگاه چلسی بوده است. چلسی در ماه ژانویه هم می‌خواست این بازیکن را به خدمت بگیرد.
مقصد انتقال احتمالی: چلسی، رئال مادرید

کارلوس توز؛ مهاجم، منچسترسیتی

سن: 26سال
قیمت: 40میلیون پوند
با اینکه منچسترسیتی توانست قهرمان جام حذفی شود و به لیگ قهرمانان صعود کند، بهترین بازیکن این تیم دلایل کافی برای ماندن در منچستر ندارد. او روابط خوبی با روبرتو مانچینی ندارد و می‌خواهد به خانواده‌اش که در آرژانتین هستند، نزدیک‌تر باشد. احتمال رفتن او به اسپانیا و ایتالیا وجود دارد.
مقصد انتقال احتمالی: اینتر، رئال مادرید

ادن هازار؛ هافبک هجومی - بال، لیل

سن: 20سال
قیمت: 20میلیون پوند
بازیکن جوان بلژیکی عنوان بهترین بازیکن سال لیگ فرانسه را به دست آورد و به لیل کمک زیادی کرد تا برای نخستین بار پس از 57سال قهرمان شود. با اینکه گفته می‌شود خود او علاقه دارد در فرانسه بماند، لیل از فروش او سود زیادی به دست خواهد آورد.
مقصد انتقال احتمالی:آرسنال، لیورپول، تاتنهام، منچستریونایتد، میلان، اینتر، بارسلونا

فابیو کونترائو؛ دفاع چپ، بنفیکا

سن: 23سال
قیمت: 26میلیون پوند
این مدافع هجومی در جام جهانی با پیراهن پرتغال درخشید و فصل پیش توانست با بنفیکا به نیمه‌نهایی لیگ اروپا راه پیدا کند. رئیس باشگاه بنفیکا اعلام کرده که این مدافع با قیمتی کمتر از 26میلیون پوند فروخته نخواهد شد.
مقصد انتقال احتمالی: منچسترسیتی، لیورپول، میلان، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ، چلسی

زلاتان ابراهیموویچ؛ مهاجم، بارسلونا

سن: 29سال
قیمت: 20میلیون پوند
پس از یک فصل ناموفق در نوکمپ، ابراهیموویچ به صورت قرضی به میلان رفت و با این تیم قهرمان سریA شد. بازگشت ابراهیموویچ به بارسلونا تقریبا غیرممکن است اما میلان هم برای نگه‌‌داشتن این مهاجم، باید با منچسترسیتی و رئال مادرید رقابت کند.
مقصد انتقال احتمالی: منچسترسیتی، میلان، رئال‌مادرید

گرت بیل؛ بال، تاتنهام

سن: 21سال
قیمت: 40میلیون پوند
بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس پس از چند بازی درخشان برای تاتنهام، به یک هدف دوست‌داشتنی و گرانقیمت تبدیل شده است. هری ردنپ اعلام کرده که این بازیکن ولزی را نخواهد فروخت اما اگر پیشنهاد مناسبی به تاتنهام برسد، قطعا بررسی خواهد شد.
مقصد انتقال احتمالی: بارسلونا، اینترمیلان، منچسترسیتی، منچستریونایتد، میلان، رئال‌مادرید

سرخیو آگرو؛ مهاجم، آتلتیکو‌مادرید

سن: 24سال
قیمت: 35میلیون پوند
او در فصل اخیر 23گل در لالیگا زد اما چیزی که توجه باشگاه‌های دیگر را به او جلب می‌کند، این است که خود او اعلام کرده که می‌خواهد از آتلتیکو برود. احتمال انتقال او به ایتالیا و یوونتوس بیشتر از دیگر تیم‌ها بود تا اینکه مارادونا پدرزن او اعلام کرد آگرو به یووه نمی‌رود.
مقصد انتقال احتمالی: منچستر‌سیتی، چلسی، تاتنهام، بارسلونا، رئال‌مادرید، اینتر، یوونتوس

کسی آنها را نمی خواهد

روی دیگر سکه در فصل نقل و انتقالات، ناکامی بازیکنان بزرگی است که دیگر خریداری ندارند. مهم‌ترین بازیکنان ناکام امسال اینها هستند:
پائولو فریه‌را؛ مدافع، چلسی- سن: 32سال
چلسی قرارداد این مدافع راست را در سال 2008 برای 5سال دیگر تمدید کرد اما به مرور زمان او جایگاه خود را به برانیسلاو ایوانوویچ و ژوزه بوسینگوا داد. مبلغ بالای قرارداد او باعث شده که هیچ تیمی به فکر جذب او نباشد.
جو کول؛ هافبک، لیورپول- سن: 29سال
پس از آنکه در سال2010 چلسی او را مازاد اعلام کرد و به آنفیلد رفت، بدترین فصل زندگی‌اش را سپری کرد. یک کارت قرمز در نخستین بازی، شروع پس‌رفت‌های مدام او با لیورپول بود.
نیکلاس بنتنر؛ مهاجم، آرسنال- سن: 23سال
آرسن ونگر در فصل گذشته خیلی کم از این مهاجم جوان استفاده کرد و در چند دیدار هم که بنتنر را به میدان فرستاد،
به جای نوک حمله از او در کناره‌ها استفاده کرد.
مانوئل آلمونیا؛ دروازه‌بان، آرسنال- سن: 34سال
آلمونیا بارها این فرصت را داشت که به‌عنوان دروازه‌بان اول آرسنال جایگاه خود را مستحکم کند اما بازی‌های بد، جایگاه او را به لوکاس فابیانسکی رساند.
رابی کین ؛مهاجم ، تاتنهام- سن: 30سال
رابی کین در سال 2008 از لیورپول به تاتنهام بازگشت اما از همان سال همیشه پس از پیتر کراوچ، ژرمن دفو و رومن پاولی‌چنکو گزینه چهارم هری ردنپ بوده است.

 

کد خبر 138577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز