جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

اگر درکِ فیلم‌ یا شعری با عنوان «باد ما را خواهد برد» برایتان سخت بود لازم نیست زیاد به مغزتان فشار بیاورید. کافی است مانند شهروندی که در تصویر مشاهده می‌کنید یک سر نترس و چند ناخن‌خشک داشته باشید.

تصویر شهر

با ناخن‌خشکی حمل‌بار را به وانت‌ نمی‌دهید تا از زیر بار هزینه آن شانه‌خالی کنید و با سرِ‌نترس هم با این وضعیت آکروباتیک، سوار موتورسیکلت می‌شوید. بعد به‌محض اینکه وارد بزرگراه می‌شوید و سرعت موتور افزایش می‌یابد مطمئن باشید با وجود این درِ‌چوبی یا بهتر بگوییم بادبان نامطمئن، معنی عناوینی مانند «باد ما را خواهد برد» را با گوشت، پوست و استخوان درک خواهید کرد. منتهی تجربه یاد‌شده بسیار دردناک، هزینه‌بر و وقت‌گیر است.

به هر حال بزرگ‌تر‌ها همیشه می‌گویند که بسیاری از موارد را نباید خودمان تجربه کنیم. به جای آن می‌توانیم از تجربه‌های دیگران استفاده کنیم. با وجود این شیوه رفتار‌‌های برخی شهروندان به خوبی نشان می‌دهد که این موضوع را قبول ندارند و همچنان علاقه دارند خودشان نیز سرشان به سنگ بخورد. جالب اینجاست که اطرافیان نیز گاهی به جای سرزنش متخلف‌های اینچنینی، آنها را تشویق می‌کنند. برعکس چنانچه فردی حاضر به این کار نشود وی را ترسو و بی‌دل و جرات خطاب می‌کنند.

کد خبر 138494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز