دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

تصور کنیم که در یک پارک آبی با آن همه امکانات مهیج و تفریحی، کودکی از پدر و مادر خود بخواهد به خانه بروند تا وی بتواند داخل وان حمام بازی کند.

کلاس

 حتی تصور این صحنه نیز خیلی سخت است. همان‌قدر دشوار که تصور کنیم داخل مدرسه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنیم امکانات کافی برای ورزش و تفریح این جوان موجود باشد. به نظر اغلب شهروندان و والدین دانش آموزان مقاطع گوناگون، چنانچه امکانات ورزشی مدارس نیز مانند امکانات ورزشی بوستان‌های شهر افزایش یابد تاثیر مثبتی بر سلامت جامعه خواهد داشت.

بد و بدتر

از قدیم گفته‌اند « چون بدی پیش آمد از بدتر بترس». یکی از معانی این تعبیر این است که اگر یک روز از خواب بیدار شدی و دیدی خودرویی جلوی در‌های پارکینگ توقف کرده به جای اینکه عصبانی بشوی از حادثه‌ای بدتر بترس. حادثه‌ایی مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید. طی این حادثه دوم، یک تریلی 18‌چرخ جلوی منزل شما توقف کرده و تا فردا صبح نه تنها نمی‌توانید خودرو شخصی‌تان را از داخل پارکینگ در بیاورید بلکه زباله‌ها نیز تا 2 روز به علت سد معبر این تریلی قابل تخلیه نیست و بوی ناخوشایندی فضای محله را پر می‌کند.

تغذیه گربه‌ها

اگر کمی با گربه‌های این دوره و زمانه آشنایی داشته باشید، تایید می‌کنید که چه دست‌شان به گوشت برسد چه نرسد به هیچ‌وجه نمی‌گویند بو می‌دهد بلکه از هر به اصطلاح سوراخ‌سمبه‌ای شده راهی پیدا می‌کنند و گوشت را دو‌لُپی می‌خورند. بنابراین باید پذیرفت که راه دادن گربه‌های محل در پارکینگ عمومی ساختمان کار چندان درستی به نظر نمی‌رسد(دست‌کم جای پنجه‌هایشان روی بدنه خودرو‌ها می‌ماند). باقیمانده غذای آنها در پارکینگ و راهرو‌ها بو می‌گیرد و گاهی نیز گربه‌ها هوس می‌کنند به داخل واحد‌ها سرک بکشند. به هر حال چنانچه با حیوانات در بیرون از پارکینگ عمومی ساختمان مهربانی کنیم، هم وظیفه وجدانی خود را انجام داده‌ایم و هم همسایه‌ها ناراضی نمی‌شوند.

در نبود سطل

برخی مراجعان عابربانک‌ها تصور می‌کنند فقط در صورت وجود سطل زباله کنار عابربانک باید برگه رسید را داخل آن بیندازند. این گروه در نبود سطل یاد‌شده برگه را همان اطراف انداخته و به راه خود ادامه می‌دهند. با وجود این به یاد داشته باشیم که زباله انداختن در جایی که سطل زباله دارد کار سختی نیست و چنانچه در نبود سطل نیز زباله را روی زمین پرت نکردیم به باید‌ها و نباید‌های زندگی جمعی عمل کرده‌ایم.

کد خبر 138195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز