امیدهای ایران امروز می‌توانند صعود خود را به مرحله گروهی مقدماتی المپیک لندن، یعنی به جمع 12 تیم برتر آسیا جشن بگیرند. مردان منصوریان در مسابقه رفت (پلی‌آف) مقابل تیم امید عراق به پیروزی یک‌بر‌صفر دست یافتند و امروز در مسابقه برگشت در ورزشگاه آزادی میزبان این حریف هستند.

فوتبال

نمایش غیرمنتظره تیم امید در بازی رفت، امیدهای این تیم را بیشتر از گذشته کرده تا اکثر کارشناسان قبل از انجام بازی برگشت تیمش را صعودکننده بداند.با وجوداین ‌علیرضا منصوریان می‌گوید: «به قول کی‌روش اگر هر بازی را 95 دقیقه حساب کنیم، ما از ماراتن 190 دقیقه‌ای 95 دقیقه را گذرانده‌ایم و بازی دشواری را مقابل عراق خواهیم داشت. همان طور که ما در بازی رفت توانستیم با استفاده از یک موقعیت به گل برسیم، ‌ممکن است با یک اشتباه همان فشار روی ما ایجاد شود، با این حال هدف نهایی ما لندن است و هدف کوچک ما گذشتن از سد عراق‌.»

بازی رفت با عراق به کادرفنی تیم امید ثابت کرده که این تیم قدرتمندتر از امیدهای سوریه است. سرمربی تیم امید معتقد است که عراق و سوریه را نمی‌توان با هم مقایسه کرد. او تاکید می‌کند: «قطعا سطح عراق بالاتر است. در 30 سال گذشته همواره تیم‌های ایران، کویت و عراق قدرت‌های غرب آسیا بودند و پس از آن رفته‌رفته تیم‌هایی مانند عربستان و امارات اضافه شدند، ایران و عراق به لحاظ فیزیکی شباهت زیادی دارند. بازیکنان عراق مثل بازیکنان ایرانی با جان و دلشان بازی می‌کنند. بنابراین ما کار دشواری داریم اما پس از بازی با عراق و جشن صعود باید دست به دست هم بدهیم تا به المپیک برسیم و این اتفاق‌شدنی است.»

عراق نسبت به حریف قبلی تیم امید در مرحله پلی‌آف‌ یعنی قرقیزستان نیز قوی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ اما عراق در مسابقه رفت تیمی ناهماهنگ و ضعیف نشان داد. این در حالی بود که تیم امید با داشتن بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد، احسان حاج‌صفی و به‌خصوص محسن مسلمان نمایش قابل‌قبولی داشت. انصاری‌فرد، مهاجم فصل گذشته سایپا با بیان اینکه جدایی علی دایی از پرسپولیس ربطی به حضور یا عدم‌حضورش در پرسپولیس ندارد، تاکید می‌کند: «در این شرایط نمی‌خواهم ذهن خودم را درگیر این مسائل کنم و فقط به تیم امید فکر می‌کنم.» او درباره مسابقه امروز می‌گوید: «خدا را شکر شرایط خوبی داریم. باید بتوانیم از نتیجه‌ای که در اربیل کسب کردیم دفاع کنیم. هدف ما رسیدن به المپیک است و عراق هم یکی از موانعی است که باید از آن بگذریم.» دیروز به جای حضور ناظم شاکر، سرمربی عراق در کنفرانس مطبوعاتی کمک او پاسخگوی پرسش‌ها بود. حیدر نجم معتقد است: «شکستی که در اربیل داشتیم کار ما را سخت کرد اما می‌خواهیم با یک برد به مرحله بعد صعود کنیم.»

امیدواری عراقی‌ها در شرایطی است که سرمربی تیم امید تاکید می‌کند برای مسابقه امروز تمامی بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت. منصوریان می‌گوید: «مصدوم و محروم نداریم و حتی بازیکنان نیمه‌مصدومی که احیانا با مصدومیت وارد اردو شدند در حال حاضر سرحال هستند.» او معتقد است که در این شرایط باید تلاش کرد‌ تیم امید به المپیک لندن صعود کند؛ «در عراق که بودیم پس از بازی خبرنگار عراقی از من پرسید که چرا نمی‌خندید که من گفتم، شاید پس از بازی پنجشنبه و دیدار با عراق کمی بخندم. اما خنده اصلی ما زمانی است که به المپیک لندن صعود کنیم.»

کریم باقری امروز در کنار بازیکنان تیم امید

امروز پیش از آغاز بازی امیدهای ایران و عراق، کریم باقری ساعت 17 به کمپ تیم‌های ملی می‌رود تا کنار بازیکنان تیم امید قرار بگیرد. بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس قرار است تا ورزشگاه آزادی آنها را همراهی کند و بدین شکل روحیه بازیکنان تیم امید را بالا ببرد. سرمربی تیم امید می‌گوید: «باقری در تماس تلفنی که داشته است، اعلام کرده که برای حمایت بازیکنان تیم امید تا ورزشگاه بازیکنان را بدرقه خواهد کرد.» علیرضا منصوریان همچنین از تمامی پیشکسوتان دعوت کرده تا امروز در ورزشگاه حاضر شوند و عنوان می‌کند: «ما رسانه‌ها را یار 12 خود می‌دانیم، آنها می‌تـوانند از بازیکنان در ذهن مردم چهره قهرمان بسازند، ‌همان طور که این کار را در زمان نسل ما انجام دادند. در سال 96ـ 95 مایلی کهن تیمی را ساخت که آن تیم سر سفره خانواده‌های ایرانی آمد و ما وقتی در ترکیب آن تیم حاضر می‌شدیم انگار با 60-55 میلیون نفر وارد ورزشگاه می‌شدیم. مردم باید جوانان شان را باور کنند.»

کد خبر 138429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز