شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

«از عملکرد تیم امید در بازی دوستانه مقابل سوریه راضی هستم اما ما باید برای این تیم دنبال یار دوازدهم بگردیم.»

فوتبال

تیم امید بعد از برگزاری مسابقه‌ای دوستانه با تیم ملی بزرگسالان ، در شرایطی مقابل تیم امید سوریه قرار گرفت که چیزی حدود 250 نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند. سبک بازی امید سوریه که شبیه تیم امید عراق است، برای کادرفنی تیم امید اهمیت بسیاری داشت؛ اینکه تیم امید پیش از مسابقه سخت با عراق یک مسابقه تدارکاتی مناسب داشته باشد. این تیم البته از اردوی اوکراین بازماند تا بازی با سوریه مهم‌ترین مسابقه امیدها قبل از حضور در مرحله دوم پلی‌آف مقدماتی المپیک لقب بگیرد. به گفته سرمربی تیم امید، این تیم مقابل سوریه نمایش قابل‌قبولی داشت‌. البته تیم امید در نیمه اول یک گل از حریف دریافت کرد تا در شمایل یک تیم بازنده به رختکن برود.

در نیمه دوم مسابقه اما تیم امید چهره هجومی‌تری به‌خود گرفت و دقیقه 75 از روی نقطه پنالتی توسط احسان حاج صفی به گل رسید. میلاد فخرالدینی نیز در اواخر مسابقه یک گل دیگر برای تیم امید زد تا مردان منصوریان با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند. سرمربی تیم امید در این باره می‌گوید: «تیم ایران در این مسابقه خوب بازی کرد و خوشحالم بازیکنان توانستند خواسته‌های تاکتیکی مربیانشان را به‌خوبی در زمین اجرا کنند. بازیکنان امید در نیمه دوم و هر چه از زمان مسابقه می‌گذشت مسلط‌تر کار را ادامه می‌دادند و هماهنگ‌تر می‌شدند. دیدید که بازی باخته را 2 بر یک بردند. این نشان می‌دهد، تیم امید بیش از هر چیز به بازی‌کردن و هماهنگ‌تر شدن نیاز دارد.» علیرضا منصوریان در حالی که ‌ از عملکرد بازیکنانش راضی است، ‌ استقبال اندک تماشاگران باعث نگرانی او شده است.

به گفته ایسنا، 250تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و از این تعداد نزدیک به 150 نفرشان را ماموران نیروی‌انتظامی‌ تشکیل می‌دادند که برای برقراری امنیت به ورزشگاه آمده بودند. علیرضا منصوریان با انتقاد از این مسئله می‌گوید: «ما انتظار داشتیم تماشاچیان قابل توجهی به ورزشگاه آزادی بیایند تا به بازیکنان جوان روحیه بدهند، به هر حال این بازیکنان چند روز دیگر عازم عراق خواهند شد و نیازمند کسب روحیه هستند. اگر برای این مسابقه تماشاگران قابل توجهی می‌آمدند و از این تیم حمایت می‌کردند، قطعا عملکرد بهتری هم داشتیم. اما متأسفانه تنها تعداد معدودی از تماشاگران حضور داشتند که باید از آنها هم تشکر کرد. جای تأسف دارد که این مسابقه به طور زنده از تلویزیون ایران پخش نشد. این تیم امید است و اهمیتش کمتر از تیم‌های باشگاهی نیست.» با این حال، کارلوس کی‌روش به همراه دستیارانش این مسابقه را از جایگاه ویژه ورزشگاه تماشا کردند.

‌دغدغه‌های سرمربی

برنامه‌های تیم امید تا بازی رفت مقابل عراق در حالی اعلام شد که سرمربی تیم امید روی آمادگی بازیکنانش تاکید می‌کند. منصوریان می‌گوید: «برگزاری بازی تدارکاتی و دوستانه برای تیم امید ایران ضروری است. از آنجا که رقابت‌های لیگ و جام حذفی تمام شده، اکثر این بازیکنان در شرایط بدنی نسبتا قابل‌قبولی قرار دارند و بیشتر نیازمند هماهنگی‌های تاکتیکی هستند. ما سعی می‌کنیم در تمرینات تدابیر لازم را در این زمینه داشته باشیم.»‌

مرحله چهارم و پایانی تمرینات این تیم از فردا آغاز می‌شود و با حذف 4بازیکن از جمع نفرات قبلی، تیم امید اردوی نهایی و شبانه روزی خود را برای دیدار با عراق با 25بازیکن پیگیری خواهد کرد. ظاهرا قرار است حمیدرضا علی‌عسگر، سامان آقازمانی، محسن مسلمان، ابوالحسن جعفری و مهدی دغاغله که به‌دلیل درگیری با مسابقات جام حذفی در اردوهای قبلی حضور نداشتند به این اردو دعوت شوند. تیم امید تمرینات خود را تا 27 خرداد پیگیری خواهد کرد و صبح روز بیست و هشتم عازم اربیل عراق می‌شود تا یک روز بعد به مصاف تیم امید عراق برود. به گفته مارکارآقاجانیان مربی تیم امید، هنوز7 تا 8 بازیکن این تیم برای سفر به عراق با مشکل خروجی روبه‌رو هستند. منصوریان نیز معتقد است که تیم امید فرصت زیادی برای این مسابقه ندارد و تاکید می‌کند: «فرصت ما تا بازی با تیم عراق خیلی کم است. باید سعی کنیم این تیم را به لحاظ روحی و تاکتیکی به بیشترین حد آمادگی برسانیم. »

کد خبر 137387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز