گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور با ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه سال 90، هرگونه استخدام جدید نیروهای حق‌التدریس از سوی آموزش و پرورش و انعقاد قرارداد با اشخاص حقوقی برای تامین نیروهای انسانی دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرد.

employment

به گزارش همشهری، ممنوع شدن به‌کارگیری نیروهای شرکتی در حالی از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور صورت می‌گیرد که هنوز دستور سال قبل رئیس‌جمهور درباره انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی در برخی دستگاه‌های دولتی روی کاغذ مانده است. براساس ضوابط تعیین شده از سوی دولت، وزارت آموزش و پرورش موظف است با رعایت قانون تعیین تکلیف استخدامی‌ معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، عملکرد ریالی حق‌التدریس در سال 90 را حداکثر به میزان 70‌درصد عملکرد ریالی سال 1389 صرفا در مورد باقیمانده افراد حق‌التدریس و نیز حق‌التدریس نیروهای رسمی‌ و پیمانی موجود محاسبه کند اما به‌هرحال به‌کارگیری افراد جدید به‌صورت حق‌التدریس در سال 1390 نیز ممنوع است. همچنین انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کار معین (مشخص) با رعایت قوانین و مقررات در سقف تعداد سال 1387 و در حدود اعتبارات بودجه مجاز خواهد بود و انعقاد قرارداد با اشخاص حقوقی برای تامین نیروی انسانی دستگاه‌ها به هر نحو ممنوع است و صرفا انعقاد قرارداد حجمی‌نظیر طبخ و توزیع غذا، حمل‌ونقل، ‌خدمات فضای سبز و تعمیر و نگهداری تاسیسات (بدون سپردن وظایف پست‌های سازمانی به کارکنان شخص حقوقی طرف قرارداد) با رعایت مواردقانونی مجاز است.

دفاتر شرکت‌های دولتی تعطیل شود

درصورت اجرایی شدن واقعی ضوابط اجرایی بودجه 90، همه دستگاه‌های اجرایی که فعالیت اصلی آنها در غیرشهر تهران قرار دارد، موظفند دفاتر و امکانات خود را در شهر تهران تعطیل کنند. همچنین شرکت‌های دولتی که فعالیت اصلی آنها در شهر تهران است ولی به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب مجمع عمومی شرکت‌های یادشده ‌ادامه فعالیت آنها در تهران ضرورت ندارد، هم باید از تهران بروند. خبر دیگر اینکه دستگاه‌های اجرایی موظفند مشخصات نیروی انسانی مازاد خود را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور اعلام کنند تا نسبت به تامین نیروی مورد تقاضای دستگاه‌های اجرایی، از این محل با رعایت قوانین و مقررات اقدام شود.ضوابط اجرایی بودجه 90 تاکید دارد:اعتبارات طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای صرفا برای اجرای طرح مصوب قابل مصرف است و هرگونه پرداخت از جمله پرسنلی و نیز ایجاد هرگونه مهمانسرا یا مجموعه‌های تفریحی خارج از موضوع طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط ممنوع است.

کد خبر 138297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز