سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: "توتال فیلم" فهرستی از فیلم‌های مطرحی که با نگاهی بر کتاب‌های کمیک ساخته شده‌اند، منتشر کرده است.

مرد عنکبوتی

به گزارش ایسنا، سایت خبری "توتال فیلم" فهرستی از آثار سینمایی مطرح را ارائه کرده است که با اقتباس از کتاب‌های کمیک تولید شده‌اند.

در میان این فیلم‌ها اسامی آثار سینمایی معروفی همچون مرد عنکبوتی، مردان سیاهپوش، هالک شگفت‌انگیز و تحت تعقیب به چشم می‌خورد.

تحت تعقیب (‌٢٠٠٨): طرح اصلی این فیلم براساس سری آثار کمیک مارک میلر و جی. جونز به نگارش درآمده است. نسخه‌ اول تحت تعقیب با حضور آنجلینا جولی و جیمز مک‌اوی توانست فروشی بالغ بر ‌٣٤٠ میلیون دلار را پشت سر بگذارد.مارک ای. پلات و جیم لملی به‌همراه تیمور بکمامبتوف تهیه‌کنندگی پروژه‌ تحت تعقیب ‌2 را برعهده دارند.

داستان فیلم درباره‌ وسلی گیبسن یک کارمند (مک‌آووی) است که متوجه می‌شود، پسر یک آدمکش حرفه‌ای است و تصمیم می‌گیرد عضو گروه مخفی شود که پدرش قبلا در آن کار می‌کرده است.

تحت تعقیب با بودجه‌ای ‌٧٥ میلیون دلاری ساخته شد و در مراسم آکادمی در دو بخش بهترین صداگذاری و تدوین صدا، نامزد اسکار بود.

کنستانتین: این فیلم بر اساس کتابی از آلن مور و به کارگردانی فرانسیس لارنس در سال ‌٢٠٠٥ به روی پرده رفت.

ماسک (‌١٩٩٤): این اثر طنز سینمایی برگرفته از کمدی ادبی جان آرکودی و دوگ مانکه است. این فیلم با بازی درخشان جیم کری به شهرت رسید. ماسک همچنین پله‌ای برای کامرون دیاز بود تا به دنیای سینما وارد شود.

ثور (‌٢٠١١): جدیدترین ساخته‌ کنت برانا بر اساس کتابی از استن لی ساخته شده است. ثور با فیلم‌نامه‌ای از مارک پروتوسویچ براساس قصه‌های مصور و پرفروش مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است.

داستان این فیلم درباره‌ دونالد بیک، یک دانشجوی پزشکی، است که با توسل به یک شخصیت اساطیری قصد انتقام‌خواهی از دیگران را دارد.

کنت برانا خالق آثاری چون بازرس، اتللو و هنری پنجم، با کارگردانی و تولید قصه‌های مصور ثور برای مارول استودیوز به مجموعه فیلمسازان با پیشینیه هنری از جمله جان فاوریو (آیرون من)، کریستوفر نولان (مجموعه بتمن) و گاوین هود (سرچشمه‌های مردان ایکس: وولورین) می‌پیوندد که از روی قصه‌های مصور فیلم ساخته‌اند.

آنتونی‌ هاپکینز، ناتالی پورتمن،‌ جاشوا دالاس وساموئل ال. جکسون بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

هالک شگفت‌انگیز (‌٢٠٠٣): اثر پرطرفدار آنگ لی با بازی اریک بانا و جنیفر کانلی به اقتباس از نوشته‌ مشترک استن لی و جک کربی به روی پرده رفته است.

قسمت بعدی این پروژه‌ی سینمایی توسط کمپانی آونگرز و مارول کمیکز تهیه و تولید می‌شود. قرار است مارک روفالو در این فیلم در قالب دکتر بروس بنر و هالک به ایفای نقش بپردازد.

مرد عنکبوتی (‌٢٠٠٢): این فیلم براساس کتابی از «استن لی» تولید شده است. سه قسمت اول پروژه‌ مرد عنکبوتی را سام ریمی کارگردانی کرده است، اما کمپانی سونی تصمیم گرفت کارگردان جدیدی را برای قسمت چهارم آن انتخاب کند.

توبی مگوایر بازیگر نقش اصلی این فیلم است. سه قسمت قبلی این فیلم جمعا ‌‌١/١ میلیارد دلار فروش جهانی به‌دست آوردند.

نسخه‌ی جدید «مرد عنکبوتی» طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از پاییز امسال مقابل دوربین رفت. این پروژه‌ سینمایی مهیج برای اکران در سوم جولای سال ‌‌٢٠١٢ میلادی در قالب سه‌بعدی آماده می‌شود.

بازگشت بتمن (‌١٩٩٢): کتاب کمیک باب کین و نیل فینگر دستمایه‌ ساخت این فیلم پرطرفدار توسط تیم برتون، کارگردان نام‌آشنای هالیوود، شد.

بازگشت بتمن دومین فیلم از سری فیلم‌های بتمن بود که در آن بازیگرانی چون مایکل کیتون، میشل فایفر، کریستوفر واکن و دنی دیویتو به نقش‌آفرینی پرداختند.

مردان سیاه پوش (‌١٩٩٧): فیلمنامه‌ این اثر بر اساس کتاب کمیکی از لوول کانینگهام به نگارش درآمده‌ است.

نسخه‌های اول و دوم مردان سیاه‌پوش به‌ترتیب در سالهای ‌١٩٩٧ و ‌٢٠٠٢ به اکران رسیدند و با فروش بیش از یک میلیارد دلار در گیشه موفق عمل کردند.

بری سوننفلد کارگردان سری فیلم‌های مردان سیاه‌پوش ‌١ و ‌٢ از گزینه‌های جدی برای کارگردانی مردان سیاه‌پوش‌» است. ویل اسمیت هم از بازیگران فیلم مردان سیاهپوش ‌٣ است.

این فیلم که بازیگران مطرحی چون ویل اسمیت و تامی لی جونز را مانند سری‌های گذشته خود همراه دارد، داستان فعالیت‌های سری دو مرد را به تصویر می‌کشد که با امکانات موجود باید مواظب موجودات فضایی باشند تا زمین را تخریب نکنند.

جاش برولین بازیگر فیلم میلک نیز از دیگر بازیگران این فیلم خواهد بود.

پسر جهنمی (‌٢٠٠٤): این فیلم برگرفته از اثری کمیک به قلم مایک میگنولا ساخته شد. تاکنون دو قسمت از آن به روی پرده رفته است و قسمت سوم آن هم در دست تولید است.

داستان بخش سوم این فیلم مهیج نیز در ادامه‌ داستان سری قبلی خواهد بود: در زمان جنگ جهانی دوم زمانی‌که هیتلر به روزهای پایانی حکومتش نزدیک می شود گروهی از نازی‌های وفادار به او تصمیم می‌گیرند که برای جلوگیری از شکست ارتش آلمان به نیروهای شیطانی متوسل شوند.

آن‌ها با یاری‌گرفتن از فردی شرور به اسم «راسپوتین» موفق می‌شوند دروازه‌ای ورودی به دنیای دوزخ را باز کنند، اما پروفسور بروتن که فعالیت آنها را زیر نظر دارد مانع ادامه‌ی کارشان می‌شود.

کمی بعد پروفسور متوجه می‌شود که موجودی کوچک از آن جهان از این دروازه عبور کرده است. پروفسور این پسر جهنمی را به خانه‌اش می‌برد و او را بزرگ می‌کند.

پسر جهنمی به یک شاخه مخفی اف.بی.آی که وظیفه‌اش مبارزه با خطرات ماورالطبیعه است می‌پیوندد.

او در اولین ماموریتش باید به مقابله با راسپوتین برود؛ زیرا او تصمیم دارد تا در ازای برخورداری از عمر جاویدان و قدرت فناناپذیر راه تسلط موجودات اهریمنی را بر زمین باز کند.

گلیرمو دل تورو، خالق پسر جهنمی، فیلمسازی مکزیکی است که پیش‌ از این در ساخت پروژه‌ تیغ ‌٢ نیز همکاری داشت. وی در سال ‌٢٠٠٦ با ساخت هزار توی پن و کسب جوایز و افتخارات فراوان از جشنواره‌های معتبر و نیز مراسم اسکار، مورد توجه سینما‌دوستان واستودیوهای فیلمسازی اروپایی قرار گرفته است.

به گزارش توتال فیلم،‌ سوپرمن (‌١٩٧٨) نیز براساس کتاب کمیکی که توسط جری سیگل و جو شاستر در دهه‌ ‌١٩٣٠ نوشته شده است،‌ به روی پرده‌ی سینما رفت.

در سال ‌١٩٣٨ میلادی نخستین شماره از یک مجموعه کمیک استریپی به بازار آمد که نامش اکشن کمیک بود و روی جلد آن تصویر شخصیتی خودنمایی می‌کرد که لباس مخصوصی به رنگ قرمز و آبی به‌تن داشت، که علامتی شبیه به حرف اس لاتین روی آن مشاهده می‌شد.

او سوپرمن نام داشت. تا قبل از این شخصیت، هیچ قهرمان کمیک استریپی نبود که قدرت‌های فوق بشری داشته باشد و واژه‌ ابرقهرمان در زبان انگلیسی متداول نبود.

ریچارد دونر کارگردان این اثر بود که کریستو فوری در آن به نقش‌آفرینی پرداخت. فیلم‌های سوپرمن ‌1(‌١٩٧٨)، سوپرمن ‌٢(‌١٩٨٠)، سوپرمن ‌٣ (‌١٩٨٣) و سوپرمن ‌٤:در جستجوی صلح(‌١٩٨٧) چهار فیلم ابرقهرمانی بودند که با محوریت این شخصیت داستانی ساخته شدند.

بازگشت سوپرمن پنجمین فیلم از این مجموعه، در سال ‌٢٠٠٦ ساخته و اکران شد. آخرین فیلم این مجموعه با فروشی قابل توجه، مسوولان شرکت فیلم‌سازی «برادران وارنر» را به تهیه‌ی نسخه‌ی جدید آن ترغیب کرد.

شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر اعلام کرده است نسخه جدیدی از سوپرمن را با همکاری کمپانی دی سی کامیکز و جرمی سیگل برای نمایش در ‌٢٠ جولای سال ‌٢٠١٢ میلادی آماده می‌کند

کد خبر 138266

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز