مسئولان قضایی استان گلستان از بازگشایی پرونده آزار و اذیت 2 دختر که یکی از آنها به قتل رسیده در شعب مختلف دادگستری این استان خبر دادند.

handcuff

به گزارش مهر، مسئولان قضایی گلستان در یک نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضاییه، پرده از جنایاتی برداشتند که علیه یک پزشک زن و یک دختر در یک منطقه روستایی و یکی از شهرهای استان رخ داده است.ماجرا از این قرار بوده که پزشک جوانی که به انگیزه خدمت به مردم محروم در یکی از روستاهای گلستان خدمت می‌کرد، از سوی 4 نفر مورد تعرض قرار گرفت. این افراد به بهانه دریافت خدمات درمانی به این پزشک مراجعه‌کرده و وی را مورد اذیت و آزار قرار داده بودند.

همچنین مسئولان قضایی گلستان از پرونده قتل دختری جوان در یکی از شهرستان‌های استان خبر دادند. این حادثه که موجی از تاثر و اندوه را بین مردم استان گلستان ایجاد کرده است، از این قرار بود که 2 نفر بعد از ربودن دختری در یکی از شهرهای استان، او را به جنگل‌های اطراف شهر بردند و پس از آزار و اذیت به قتل رساندند و جسدش را همانجا رها کردند. دادستان شهرستان گرگان با اشاره به جزئیات این دو حادثه فجیع گفت: پزشک خانواده بعد از حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد، ابتدا ماجرا را سرقت عنوان کرده و با همین عنوان شکایت کرده بود که با فاش شدن حادثه، رسیدگی به پرونده به‌صورت جدی در شعبه سوم دادگاه کیفری استان در حال انجام است و پس از قطعیت اتهام و تکمیل مستندات، احکام متهمان که از سوی پلیس دستگیر شده‌اند، صادر خواهد شد.

وی افزود: متهمان پرونده تجاوز و قتل دختر دیگر نیز به‌سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند. مراحل رسیدگی به این دو پرونده به‌صورت ویژه و خارج از نوبت انجام خواهد شد. پوریانی با اشاره به حوادث مشابه مثل حادثه خمینی‌شهر اصفهان تصریح کرد: این حوادث به این دلیل اتفاق می‌افتد که بعضی دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند.وی ادامه داد: دستگاه قضایی نسبت به جرائمی از قبیل تجاوز به عنف حساسیت ویژه‌ای دارد و در همین بخش خواستار اقدامات اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. در همین حال، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان نیز عوامل اجتماعی و انتظامی‌-‌قضایی را 2 عامل اصلی افزایش جرم در جامعه دانست و از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی قاطع به این دو پرونده تجاوز به عنف خبر داد. احمد فاضلیان به ایسنا گفت:‌ یکی دیگر از دلایل افزایش جرم ناشی از احکام نامناسب است و متأسفانه برخی از مجازات‌های صادرشده متناسب با جرم نیست.

کد خبر 138180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز