سما: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی طی مراسمی از 15 تاکسیران امین تهرانی تقدیر و تجلیل کردند.

در این مراسم که جمعه شب در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: همایش تجلیل از تاکسیرانان نمونه شهر تهران به منظور ارتقای سطح کیفی تاکسیرانی، افزایش روحیه شهروندمداری و اخلاق شهروندی و همچنین ارزش نهادن به زحمات این قشر زحمتکش در شهر تهران برگزار شده است.

وی در مورد اقدامات سازمان تاکسیرانی برای اصلاح وضعیت معیشت رانندگان تاکسی در تهران گفت: شهرداری تهران در حال تدوین بودجه‌ای دو میلیارد تومانی برای پرداخت وام به چهار هزار راننده تاکسی متقاضی است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از مسافربرهای شخصی برای ساماندهی فعالیت آنها از نیمه دوم آذر امسال آغاز شده است، تصریح کرد: ثبت‌نام  از رانندگان تاکسی تا زمان قرار گرفتن تمامی آنها تحت پوشش سازمان تاکسیرانی ادامه دارد؛ ضمن اینکه پس از پایان کار ساماندهی، از فعالیت مسافربرهای شخصی بدون مجوز جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده، وزارت رفاه، لایحه‌ای جهت بیمه رانندگان تاکسی ارائه کرده و به تصویب رساند  که بر اساس آن، تمامی رانندگان تاکسی از اول فروردین ماه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه، رانندگان تاکسی تنها 17 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند و باقی‌مانده آن توسط دولت پرداخت می شود.

تیموری کرمانی گفت که 41 هزار راننده تاکسی در شهر تهران مشمول این مصوبه شده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

کد خبر 13816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز