گروه ادب و هنر: رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران گفت:

امیر خوراکیان

این سازمان از فیلم‌هایی که تناسب بیشتری با مأموریت آن دارند، حمایت بسیاری می‌کند و در آینده نزدیک شاهد تولید آثار فاخری خواهیم بود که فیلم «بوسیدن روی ماه» یکی از این آثار است.امیر خوراکیان که در نشست خبری نهمین جشنواره تابستانی تهران (فصل نشاط و امید) سخن می‌گفت، ادامه داد: اکثر فیلم‌هایی که با ما در هنگام اکران مکاتبه دارند، از حمایت‌های سازمان بهره می‌برند و ما در اطلاع‌رسانی این فیلم‌ها کمک کرده‌ایم،ضمن آنکه برگزاری جلسات نقد فیلم نیز در سازمان فرهنگی هنری رشد قابل توجهی داشته است.

خوراکیان اما از عملکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه تئاتر چندان راضی به‌نظر نمی‌رسید. او در این باره گفت: در بحث تئاتر و نمایش رویکرد کلی ما این است که از قالب خوبی استفاده کنیم و همچنین نمایش‌های ویژه کودکان و نمایش‌های خیابانی در نظر گرفته‌ایم و حتما از نمایش و تئاتر به‌عنوان یکی از برنامه‌هایمان که ظرفیت خوبی دارد، استفاده می‌کنیم. در یکسال گذشته از عملکردمان در این حوزه راضی نیستیم و تنها نباید به اجرای برنامه در فرهنگسراها اکتفا کرد و باید به بوستان‌ها آمد تا مردم بتوانند ارتباط بیشتری با تئاتر برقرار کنند.

خوراکیان درباره برنامه‌های تابستان امسال گفت: امسال در تابستان برای هر هفته با توجه به اولویت‌های سازمان سعی کردیم یک موضوع را انتخاب کنیم و روی آن متمرکز شویم و سعی کنیم با این محتوا محوری کیفیت را بالا ببریم و تابستانی متفاوت و سرشار از پیام‌‌های شهروندی و نشاط معنوی به شهروندان ارائه کنیم. به گفته خوراکیان، نخستین رویکرد این سازمان، با توجه به «هجوم همه‎جانبه و گسترده برای تغییر ارزش‌ها در سبک زندگی و ورود ضدارزش‌ها» ترویج و تعمیق سبک زندگی ایرانی - اسلامی است.

خوراکیان در این باره گفت: تاریخ ثابت کرده ایرانیان با هوشمندی همیشه از بزنگاه‌های تاریخی عبور کرده‌اند و طعمه دشمنان خود نشده‌اند. در این حوزه هم همین اتفاق خواهد افتاد و ذکاوت شهروندان منجر می‌شود تا سبک زندگی ایرانی- اسلامی تقویت و حفظ شود. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های این سازمان توضیح داد: نخستین برنامه ما 7«شهر فیروزه‌ای» نام دارد که ویژه‌برنامه ترکیبی خاص و مهمی است که در 7 نقطه از تهران و در 7 مقطع زمانی با 7 رویکرد و موضوع مشخص برگزار می‌شود و در 7 بخش اصلی نیز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به این 7بخش اظهار داشت: مراسمی ویژه متناسب با موضوعی که برگزار کرده‌‌ایم یکی از 7 بخش‌ ماست. بخش دوم نیز برنامه‌های هنری است و در بخش سوم به ارائه محصولات فرهنگی می‌پردازیم. بخش آموزش فرهنگی نیز بخش بعدی است که در هفته اول که سوم تیر است، ارتقای فرهنگ و آیین همسایگی را محور قرار داده‌ایم و این 7 گروه صرفا در آن هفته به این موضوع می‌پردازند.
خوراکیان ادامه داد: هفته دوم به ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌پردازد، هفته سوم تحکیم نهاد مقدس خانواده با تاکید بر جوان به‌عنوان امید اصلی خانواده، هفته چهارم که در آستانه نیمه‌شعبان قرار دارد به فرهنگ امید و انتظار، هفته پنجم به مدیریت مصرف در خانواده و هفته بعد به بهره‌برداری از رسانه‌های نوظهور در خانواده می‌پردازد و... .

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان برگزیده نیز گفت: باشگاه تابستانی ترنج تا 4 تیر به ثبت‌نام دانش‌آموزان 22 منطقه تهران اختصاص دارد و 6 هزار نفر از دانش‌آموزان برگزیده را تحت این طرح خواهیم داشت. باشگاه ترنج یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های تابستان 90 خواهد بود که دانش‌آموزان در آن سرفصل‌های خوبی را یاد خواهند گرفت. خوراکیان با بیان اینکه در 6 ماه آینده 10 بسته آموزشی در ارتباط با خانواده به‌طور ویژه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، توضیح داد: ما شبکه‌سازی‌ 23 دستگاه تلویزیونی شهری را در دستور کار قرار دادیم و در کنار فیلم‌پارک، تولید نشریه صوتی به همراه راه‌اندازی شبکه مجازی بلوتوث مترو نیز از دیگر اقدامات ماست. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره بودجه مصرف شده برای برنامه‌های تابستانی این سازمان گفت: 45میلیارد ریال برای برگزاری این برنامه‌ها در فصل تابستان به‎جز ماه رمضان هزینه شده است؛ برنامه‌های ماه رمضان نیز با هزینه خاص خود برگزار خواهد شد.

کد خبر 138085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز