تیم امید ایران امروز در شرایطی در اربیل عراق به مصاف امیدهای این کشور می‌رود که نسبت به مرحله قبلی مقدماتی المپیک لندن با تغییراتی روبه‌رو شده است.

فوتبال

هومن افاضلی، مربی موقت تیم امید جای خود را به علیرضا منصوریان داده و علاوه بر این، تیم امید با حمایت همه جانبه کارلوس کی‌روش مقابل تیم امید عراق قرار می‌گیرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی بزرگسالان که در روزهای آرام تیم ملی پیگیر برنامه‌های تیم امید بود، اکنون امیدوار است که این تیم بتواند در مسابقه رفت، عراق را شکست دهد. تیم امید پیش از مسابقه با عراق، در
2 مسابقه رفت و برگشت تیم امید قرقیزستان را شکست داده است؛ اما خیلی‌ها بر این باور هستند که عراق تیم بهتری نسبت به حریف قبلی تیم امید است. منصوریان، سرمربی تیم امید درباره این مسابقه می‌گوید: «ما امید زیادی به موفقیت در بازی با عراق حتی خاک آنها خودشان داریم. تمرینات خوبی داشتیم و به‌لحاظ تاکتیکی، بازیکنان پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. ما از هر حیث آماده‌ایم تا پیروز میدان باشیم. در واقع با دست پر از عراق بازخواهیم گشت.»

22 بازیکن تیم امید به همراه کادر فنی، صبح دیروز با پرواز چارتر تهران را به مقصد اربیل عراق ترک کردند تا در مرحله پلی‌آف انتخابی المپیک لندن شرکت کنند. این تیم که در هفته‌های گذشته با مشکلات خروج ملی‌پوشان از کشور مواجه بود، بعد از برطرف شدن این مشکل در حال حاضر با همه بازیکنان در اربیل به سر می‌برد. البته منصوریان می‌گوید: «تنها 2 بازیکن ما مشکل خروجشان باقی مانده بود که آن هم حل شد و با ما به عراق آمدند.»

اکنون به‌نظر می‌رسد تیم امید در مسابقه رفت با آرامش به مصاف تیم امید عراق می‌رود. علیرضا منصوریان معتقد است که کادر فنی تیم امید، اطلاعات زیادی از حریف به دست آورده است. سرمربی تیم امید تاکید می‌کند: «عراق به لحاظ فیزیکی تیم بسیار خوبی است. ما فیلم بازی‌های آنها را دیدیم و نسبت به شرایط این تیم اطلاعات دقیق و کاملی داریم که از آنجا برای ما فرستادند. آب و هوای اربیل کاملا شبیه تهران است و به لحاظ فنی هم از تیم عراق اطلاعات خوبی داریم.» منصوریان درباره اینکه چگونه به اطلاعات تیم حریف دست یافته است، می‌گوید: «ما از ابتدا نام خرمگاه را مطرح کردیم اما افراد دیگری را به عراق فرستاده بودیم تا اسامی‌شان لو نرود. کار ما دقیق و حساب شده بود. به‌طور مثال ما می‌دانیم جاسم کرار به تیم امید عراق سرکشی کرده و اطلاعاتی را از تیم امید ایران به آنها داده است. محل هتل ما تا ورزشگاه حدود 100 تا 200 متر فاصله دارد.

به هر ترتیب ما تسلیم عراق نمی‌شویم و برای برد به میدان خواهیم رفت.» یکی از نگرانی‌های کادرفنی، حضور احسان حاج‌صفی و محسن مسلمان در این بازی بود؛ ظاهرا مصدومیت حاج‌صفی از ناحیه زانو و کشیدگی کشاله محسن مسلمان برطرف شده و این دو بازیکن می‌توانند مقابل عراق به میدان بروند. تیم امید برای آمادگی در این مسابقه علاوه بر برگزاری چند اردو در تهران، با تیم ملی بزرگسالان و البته تیم امید سوریه نیز مسابقه تدارکاتی انجام داد. با پایان یافتن لیگ دهم و جام حذفی نیز تمامی بازیکنان توانستند در اردوی تیم امید حضور داشته باشند. سرمربی تیم امید در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما سیستم‌ ریکاوری مناسبی را برای بازیکنانی که دیر به اردو اضافه شدند، درنظر گرفتیم تا آنها به توان جسمی نسبتا برابری با سایرین برسند. تیم ما به لحاظ شرایط روحی و روانی فوق‌العاده‌ است و بازیکنان، متوجه شرایط تیم امید هستند. » علاوه بر حاج‌صفی و مسلمان، بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد و حمید علی‌عسگر از امیدهای مربیان تیم امید هستند؛ بازیکنانی که در لیگ دهم نمایش قابل‌قبولی داشتند و با تجربه بالا می‌توانند در خانه حریف هم تیم امید را صاحب امتیاز کنند.

مسابقه رفت تیم امید با امید عراق ساعت 19:30 به وقت تهران در اربیل انجام می‌شود و مردان منصوریان پس از این مسابقه بلافاصله به تهران بازمی‌گردند تا برای مسابقه برگشت در روز پنجشنبه آماده شوند.

انصاری‌فرد: می‌توانیم عراق را ببریم

کریم انصاری‌فرد امید اول تیم امید برای گلزنی مقابل تیم عراق است. مهاجم سایپا درباره این مسابقه می‌گوید: «در تمام رده‌های سنی با تیم ملی عراق روبه‌رو بودم و آنها را حریف سرسختی برای تیم‌های ایران دیدم؛ اما امیدوارم بتوانیم آنها را از پیش رو برداریم. ما تیم بسیار سرحالی داریم که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است. 2 مسابقه‌ای که با تیم ملی بزرگسالان و تیم امید سوریه انجام دادیم خیلی به ما کمک کرد. پیش از آن 2 بازی، کمی ناهماهنگ بودیم اما الان خیلی بهتر شدیم.» او درباره برطرف شدن مصدومیتش نیز می‌گوید: «هنوز کمی درد دارم اما آنطور نیست که نتوانم بازی کنم.»

کد خبر 137956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز