جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت:

نان

در سال 90 همه واحدهای نانوایی رتبه‌بندی می‌شود و قیمت‌گذاری نان براساس رتبه نانوایی‌ها خواهد بود. به گزارش شابا، حمید علیخانی اظهار داشت: ما درنظر داریم که در مناطق 22 گانه تهران 22 فروشگاه الگو ایجاد کنیم تا بقیه نانوایی‌ها بدانند که نانوایی مورد نظر مردم باید چه ویژگی‌ای‌ داشته باشد و از آن الگو‌برداری کنند.مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: کیفیت نامطلوب نان تاوانی است که برای کم‌دانشی کارخانه‌های آرد و نانوایی‌ها پرداخت می‌کنیم.

گرچه کیفیت گندم هر سال در نوسان است اما مانند سایر کشورهای دنیا امکان تامین آرد مناسب توسط کارخانه‌ها با استفاده از افزودنی‌ها وجود دارد.به‌گزارش همشهری، با گذشت چند ماه از آزاد‌سازی و افزایش قیمت نان سنتی و فانتزی و وعده‌های مسئولان برای ارتقای کیفی این محصول، هنوز هم افت کیفیت، مهم‌ترین علت ضایعات نان است. طی چند ماه اخیر بسیاری از واحدهای نان سنتی و فانتزی در حالی از افت کیفیت آرد و افزایش ضایعات نان گلایه داشته‌اند که مسئولان وزارت بازرگانی تامین آرد مرغوب را از جمله وظایف کنونی کارخانه‌ها و نانوایان قلمداد می‌کنند.

افزایش ضایعات نان فانتزی

اکنون علاوه بر افت کیفیت و ضایعات انواع نان سنتی، استفاده از آرد نامرغوب در واحدهای نان فانتزی نیز منجر به کاهش کیفیت و افزایش ضایعات شده است. یک عضو هیأت‌مدیره اتحادیه نان‌های فانتزی حجیم و نیمه‌حجیم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با آزاد‌سازی‌ و حذف یارانه آرد، اکنون به‌دلیل تعدد مراکز تصمیم‌گیری، ضایعات نان‌های صنعتی به‌شدت افزایش یافته و کسی پاسخگو نیست. میرعلی سیف با اشاره به افزایش ضایعات نان فانتزی افزود: به‌دلیل افت شدید کیفیت آرد، واحدهای نان فانتزی مجبور به خرید و افزودن گلتون با نرخ هر کیلوگرم 2 هزار و 500 تومان هستند تا امکان پخت نان فراهم شود.

کد خبر 137842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز