مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: معاون ترافیک شهردار تهران از در دستور کار قرارگرفتن اتصال خط یک متروی تهران به شهر پرند خبر داد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه روزانه صدها هزار نفر برای کار و تحصیل به تهران می‌آیند، به ایسنا گفت: برای این تعداد مراجعه باید یک سامانه حمل‌ونقل مناسب در نظر گرفت. وی افزود: طبق اساسنامه شرکت مترو تهران که در سال‌های گذشته به تصویب مجلس رسید، متروی تهران را «متروی تهران و حومه» خوانده بودند؛ یعنی شهرهای حومه تهران هم بتوانند از خدمات مترو برای رفت‌وآمد بین شهری استفاده کنند. اما این وقتی امکان‌پذیر است که منابع اعتباری آن هم تخصیص یابد.

معاون ترافیک شهردار تهران افزود: چند سال گذشته موضوع متروی حومه تهران در دستور کار شرکت مسافربری رجا قرار گرفته‌بود اما پس از مدتی دوباره این اختیار به شرکت مترو تهران واگذار شد که در حال حاضر اتصال خط یک به شهر پرند در اولویت ما قرار گرفته است. وی درخصوص خط پرند گفت: راه‌اندازی این خط بین شهرداری تهران و وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه تقسیم شده است؛ به‌طوری‌که از ایستگاه امام خمینی تهران تا واوان برعهده شهرداری است. همچنین از واوان تا فرودگاه امام‌خمینی به وزارت راه و از فرودگاه امام خمینی تا شهر پرند به وزارت مسکن و شهرسازی سپرده شده است.
تشکری دغدغه خود را یکپارچه‌سازی دستگاه‌های متولی ساخت این خط خواند و تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های خوب متروی تهران اگر منابع مالی این طرح تامین شود می‌توان با یکپارچه‌سازی متولیان به نتیجه خوب رسید.

کد خبر 137833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز