چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: به جای خرید محصولات گرانقیمت تقویت‌کننده پوست، برخی از مواد غذایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از آن‌ها از هر نظر به نفع شماست.

مواد غذایی مفید برای پوست

روغن زیتون:

روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی برای پوست‌های خشک است. برای شستن پوست نیز از این روغن می‌توانید استفاده کنید.

برای این کار، روغن زیتون را روی پوست صورت ماساژ داده و پس از چند دقیقه آن را با آب گرم بشویید سپس با حوله خشک کنید.

عسل:

عسل دارای خواص شفابخش بسیاری است و شفاف کردن پوست یکی از آن‌هاست. از عسل به عنوان ماسک استفاده کنید.

ماسک عسل و دارچین برای رفع آکنه مفید است. به عسل خام مقداری شکر اضافه کرده و از آن به عنوان یک اسکراب ( خراشیدن پوست) استفاده کنید و پوستتان را شفاف کنید.

تخم‌مرغ:

برای شفافیت پوست و بستن منافذ آن، از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید.

آب لیمو:

برای رفع جوش‌های پوستی و درخشندگی پوست از آب لیموی رقیق شده با آب استفاده کنید. برای این کار پوست خود را آغشته به آب لیموی رقیق شده کرده و پس از چند دقیقه آن را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

شکر:

از این ماده غذایی نیز برای تمیزی و درخشنگی پوست استفاده می‌شود. با شکر، پوست خود را اسکراب و پولیش کنید. برای این کار شکر را به تنهایی یا در صورت خشک بودن پوست، همراه با مقداری روغن زیتون به صورت خود بمالید سپس صورتتان را بشویید.

ماست:

دیر زمانی است که خواص ماست به عنوان اکسیر سلامتی و طول عمر مطرح شده ولی از تاثیر این ماده غذایی بر پوست مطالب زیادی گفته نشده است.

از ماست به عنوان ماسکی طبیعی بر روی پوستتان استفاده کنید و پس از مدتی شاهد جوان‌سازی پوست خود شوید. این ماده غذایی دارای اسیدهای طبیعی است و پوست شما را پس از مدتی پوسته پوسته می‌کند و بعد از این مرحله دارای پوستی زیبا و براق خواهید شد.

www.naturalnews.com

کد خبر 137727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز