تیم ملی کشتی فرنگی که شروع خوبی در مسابقات کشتی فرنگی جوانان آسیا در جاکارتای اندونزی داشت، در 6وزن طلا گرفت تا قهرمان زودهنگام مسابقات لقب بگیرد.

کشتی

ملی‌پوشان جوان کشتی فرنگی درخشش خیره‌کننده‌ای در این مسابقات داشتند؛ طوری‌که در روز نخست مسابقات 6کشتی‌گیر ایران توانستند به فینال راه یابند.
سامان عبدولی کشتی‌گیر وزن 55 کیلوگرم نخستین ملی‌پوش بود که توانست مدال طلا به‌دست بیاورد. او که در دور اول مسابقات با قرعه استراحت مواجه شده بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی یانگ ونگ از تایوان را شکست داد و در نیمه‌نهایی سارسن بایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت. عبدولی در فینال نیز بگالیف از قرقیزستان را شکست داد تا نخستین طلای مسابقات آسیایی به اردوی تیم ملی ایران برسد.

در وزن 60 کیلوگرم هم محمد نوربخش ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد و بعد با پیروزی مقابل چونگ از کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی به‌مصاف ابراگیم ماگموداف از قزاقستان رفت. نوربخش در این مرحله حریف قزاقستانی را از پیش رو برداشت و در فینال مقابل حریف هندی به پیروزی دست یافت. در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند سومین مدال طلای ایران را به دست آورد. او در دور اول دیاک از هند را شکست داد، بعد شابیلوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. زیدوند در این مرحله کشتی‌گیر کره‌جنوبی را شکست داد و در فینال‌ مقابل بسالیف از قرقیزستان به پیروزی رسید.
در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کمال محمد علیزاده را داشت که ‌ در مسابقه آخر مقابل توردیف از ازبکستان به پیروزی رسید وچهارمین مدال طلا را برای تیم ملی جوانان به دست آورد. مجید علیاری هم در وزن 84 کیلوگرم پنجمین مدال طلا را کسب کرد.‌

اما در وزن 96 کیلوگرم مهرداد بایندور ششمین مدال طلا را برای ایران به دست آورد تا همه آنهایی که در سالن محل مسابقات حضور داشتند شگفت‌زده شوند. او ابتدا دژومبایف از قزاقستان و ماممدوف از ترکمنستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. در این مرحله حریف هندی را از پیش رو برداشت و سرانجام با شکست کیم‌یونگ‌سو از کره‌جنوبی قهرمان وزن 96 کیلوگرم مسابقات لقب گرفت.
ناصر نوربخش، سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان پس از این نتایج، درحالی‌که تیم ملی قهرمان زودهنگام مسابقات هم شده بود، گفت: «برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا چندین مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و کشتی‌گیران با حضور در چند تورنمنت بین‌المللی با آمادگی خوبی در جاکارتا حاضر شدند.»

او ادامه داد: «این قهرمانی شیرین بود؛ زیرا کشتی‌گیران ایرانی که با قرعه‌های سختی روبه‌رو شده بودند تمامی حریفان قزاق را که رقیب اصلی ما در این مسابقات بودند شکست دادند و قدرت کشتی فرنگی ایران را به حریفان آسیایی دیکته کردند. البته هدف اصلی ما موفقیت در رقابت‌های جهانی رومانی است و باید در این مسابقات نتیجه خوبی را کسب کنیم.» همه این صحبت‌ها در شرایطی مطرح شد که اوزان 55 و 120 کیلوگرم مسابقات برگزار نشده بود و تیم ملی می‌توانست به موفقیتی بیشتر از 6 مدال طلا دست یابد. این اتفاق اما رخ نداد و در وزن 120 کیلوگرم یاشار عیسی‌زاده که به فینال رسیده بود، مقابل کشتی‌گیری از کره‌جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. بهروز ملکی کشتی‌گیر وزن 50 کیلوگرم ایران نیز پس از اینکه به‌دلیل مصدومیت مقابل حریف کره‌ای به مبارزات خود ادامه نداد به مقام پنجم رسید.

بدین ترتیب، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با کسب 6 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مقام پنجمی برای هشتمین بار در 9سال اخیر و با 75 امتیاز قهرمان شد. این موفقیت البته بعد از قهرمانی تیم ملی فرنگی بزرگسالان در مسابقات آسیایی به دست آمد و ملی‌پوشان فرنگی یک بار دیگر نشان دادند که در سال‌های اخیر عملکرد بهتری از ملی‌پوشان کشتی آزاد داشته‌اند.

کد خبر 137263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز