یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: با کسب مدال طلا از سوی علی محمدی و قاسمی، تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای هفتمین سال قهرمان قاره آسیا شد.

کشتی فرنگی

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، علی محمدی در وزن 66 کیلوگرم در دور اول مصطفی النکدیری از سوریه در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و یک بر یک شکست داد. وی در دور دوم هیرویوکی شیمینزو از ژاپن را در دو تایم با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد.وی در مرحله نیمه نهایی مقابل ولادمیر پوگودین از ازبکستان در سه تایم با نتیجه صفر بریک، یک بر صفر، 2 بر صفر به پیروزی رسید و وی نیز به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار فینال مقابل مین چول کیم از کره جنوبی در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و 2 بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

 بر این اساس در وزن 74 کیلوگرم محسن قاسمی در دور اول مقابل کازو تامورا از ژاپن در دو تایم با نتیجه 3 بر صفر و 2 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم کانات بیک بگالیف کشتی گیر سرشناس قرقیزستان در سه تایم با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل عزیر بیک مراد اف ازبکستانی در سه تایم با نتیجه صفر بریک، 2 بر صفر و 4بر یک به پیروزی رسید و در دیدار پایانی مقابل جین هیوک از کیم کره جنوبی در سه تایم با نتیجه صفر بر 2، 2 بر صفر و 5 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

 داود اخباری در وزن 84 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم آزت بشیبیکوف از قرقیزستان را علیرغم مسائل داوری در سه تایم با نتیجه یک بر صفر، صفر بریک، دو بر صفر شکست داد، وی در مرحله نیمه نهایی نینگ دوان از چین را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. وی در دیدار پایانی مقابل هیو چول چو از کره جنوبی قرار می گیرد.

 داود گیل نیرنگ در وزن 96 کیلوگرم در دور اول مورگولان آسیمبیکوف کشتی گیر نامدار قزاقستانی را در سه تایم با نتیجه صفربریک، یک بر صفر و یک بر صفر شکست داد و در دور دوم یوسوکه یاماموتو ژاپنی را در دو تایم با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یحیی ابوتابخ از اردن در سه تایم با نتیجه صفر بر یک، یک بر صفر و چهار بر صفر مغلوب کرد. وی در دیدار فینال به مصاف یوگنی آچکاسوف از ازبکستان می‌رود.

  در وزن 120 کیلوگرم بشیر باباجان زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم علی سلمان از عراق را در دو تایم را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل محمد مارافی از اردن در دو تایم به پیروزی رسید و برای کسب مدال طلا مقابل کیونگ مینگ از چین قرار خواهد گرفت.

در روز نخست این رقابتها دیروز شنبه محسن حاجی پور و عبدالمحمد پاپی نمایندگان اوزان 55 و 60 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال برنز شدند.

کد خبر 135729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز