جمعه ۲۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری ورزشی: تیم‌های استقلال تهران، سایپا، مس کرمان، ملوان انزلی، فولاد خوزستان، شموشک نوشهر و داماش ایرانیان از رقابت‌های جام حذفی ایران کنار رفتند.

شکست استقلال مقابل مقاومت بسیج شیراز مهم‌ترین اتفاق بازی‌های روز جمعه بود.

‌قهرمان رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه حافظیه با دو گل مغلوب مقاومت بسیج شیراز شد.

در این بازی استقلال عملکرد چندان خوبی نداشت ولی مقاومت شیراز بسیار باانگیزه ظاهر شد و در نهایت با گل‌های حسین کوشکی و صمد اکبری که در دقایق 30 و 86 به‌ثمر رسید حریف سرشناس خود را شکست داد.

استقلالی‌ها در این بازی دو بار توسط یوسفی و علیزاده دیرک دروازه حریف را به لرزه در آوردند و محمد نوازی هم در حالی که استقلال با یک گل عقب بود یک ضربه پنالتی را از دست داد.

ضربه زمینی کاپیتان استقلال در این دیدار به دیرک عمودی دروازه اصابت کرد تا آبی‌پوشان تهرانی با جام حذفی وداع کنند.

تیم فوتبال پاس تهران که نتایج ضعیفی در لیگ برتر کسب کرده در نوشهر، شموشک را شکست داد. در این بازی که کاپیتان شموشک و سرمربی این تیم از زمین مسابقه اخراج شدند، در نهایت پاسی‌ها به پیروزی رسیدند.

حاصل تلاش دو تیم در پایان 120 دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید ولی پاسی‌ها در ضربات پنالتی با حساب 5 بر 4 شموشک را شکست دادند.

سایپا که در لیگ برتر نمایش درخشانی داشت سرانجام در اصفهان طعم تلخ شکست را چشید تا از جام حذفی کنار برود. قبل از اخراج مؤمن‌زاده در آخرین دقایق نیمه اول، سایپا تیم برتر میدان بود ولی اخراج این بازیکن همه چیز را عوض کرد تا تحلیل رفتن قوای بدنی بازیکنان سایپا در نهایت منجر به شکست این تیم شود.

بوناچیچ با ده نفره شدن سایپا ابتدا محسن رسولی و سپس سیدصالحی را وارد زمین کرد تا سپاهان شکل هجومی‌تری به خود بگیرد.

در دقیقه 75 جلال اکبری روی یک پاس عمقی و در شلوغی محوطه جریمه دروازه سایپا را باز کرد. پنالتی دقیقه 81‌هادی عقیلی هم کار سایپا را یکسره کرد تا قهرمان جام حذفی، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر را حذف کند.

پیکان در زمین اختصاصی مس کرمان نتیجه باارزشی گرفت و میزبان خود را با حساب دو بر یک شکست داد. محسن بیاتی‌نیا و محمد غلامین گل‌های پیکان را به ثمر رساندند و تک‌گل فرزاد حسین‌خانی نتوانست مانع از شکست مس کرمان شود.

تیم دسته ‌اولی تربیت یزد هم در این شهر تیم لیگ برتری ملوان را با دو گل شکست داد تا به دور بعدی راه پیدا کند. داریوش ایوبی در دقایق 4 و 60 گل‌های تربیت یزد را به ثمر رساند تا ناکامی‌های ملوان با کنار رفتن از رقابت‌های جام حذفی کامل شود.

صنعت نفت هم در شهر امیدیه، فولاد خوزستان را با یک گل شکست داد تا فولادی‌ها پس از گرفتن نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر از جام حذفی هم کنار بروند. مهدی یکانی در دقیقه 56 تک‌گل صنعت نفت را به ثمر رساند تا این تیم دسته اولی به دور بعدی صعود کند.

تیم داماش ایرانیان که با شکست دادن ذوب‌آهن شگفتی‌ساز لقب گرفته بود، مقابل برق تهران شکست را پذیرا شد تا از صعود به مرحله نیمه‌نهایی باز بماند. تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل انجامید تا برق تهران در ضربات پنالتی با حساب 5 بر 4 حریف خود را شکست دهد.

نکته قابل توجه در بازی‌های روز جمعه درخشش تیم‌های دسته اولی بود. در این بازی‌ها چهار تیم مقاومت بسیج شیراز، تربیت یزد، برق تهران و صنعت نفت آبادان جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آوردند.

نتایج بازی‌های جام حذفی

  • مقاومت بسیج شیراز 2 - استقلال تهران صفر
  • سپاهان اصفهان 2- سایپا تهران صفر
  • مس کرمان یک - پیکان تهران 2
  • تربیت یزد 2 - ملوان انزلی صفر
  • برق تهران صفر - داماش ایرانیان صفر (برق تهران در ضربات پنالتی با حساب 5 بر 4 پیروز شد)
  • شموشک نوشهر یک - پاس تهران یک (پاس تهران در ضربات پنالتی با حساب 5 بر 4 پیروز شد)
  • صنعت نفت آبادان یک - فولاد خوزستان صفر
کد خبر 13717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز