مدیربازار شرکت بورس گفت: 310 میلیون سهم ایران خودرو به مالک اصلی آن برگشت داده شد و موضوع قطعی نشدن این معامله در کمیته تخلفات بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بورس

علی صحرایی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که با توجه به قطعی نشدن معامله 240 میلیارد تومانی بلوک 4.9درصدی ایران خودرو، تکلیف سهام این شرکت چه می‌شود، پاسخ داد: 310 میلیون سهم عرضه شده ایران خودرو به مالک آن یعنی سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برگشت داده شد و موضوع قطعی نشدن این معامله و تخلف احتمالی کارگزاران خریدار و فروشنده درکمیته تخلفات بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: این اقدام طبق ماده 35 قانون بازار و آیین‌نامه معاملات انجام شده و نتیجه آن بعد از نهایی شدن بررسی‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

صحرایی همچنین در مورد تکلیف واریز 3 درصد وجه معامله از سوی خریدار گفت: در این رابطه هم طبق مقررات موجود بورس و آیین‌نامه معاملات نتیجه آن مشخص خواهد شد. این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که زمان قطعی شدن یا نشدن معامله بلوک‌های 5 درصدی بانک صادرات، 15 درصدی پالایشگاه تبریز،25.6 درصدی پمپ‌سازی ایران و 50 درصد به علاوه یک سهم حفاری شمال که در روزهای گذشته معامله شده چه تاریخی است، پاسخ داد: طبق شرایط تعیین شده برای پرداخت وجه نقد معاملات زمان قطعیت یا عدم‌قطعیت داد و ستد بلوک‌های پمپ‌سازی ایران، ‌ پالایشگاه تبریز و بانک صادرات در تاریخ‌های 16، 24 و 26 خردادماه خواهد بود. صحرایی ادامه داد: همچنین با توجه به مهلت 30 روزه‌ برای واریز وجه نقد و ارائه اسناد لازم برای معامله بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم حفاری شمال، زمان قطعی شدن یا نشدن این بلوک هم 12 تیرماه مشخص خواهد شد.

بلوک پمپ‌سازی ایران در اول خرداد به قیمت هر سهم 340 تومان از سوی دو شرکت سرمایه‌گذاری سپه و امید عرضه و بدون رقابت معامله شد. بلوک 15 درصدی پالایشگاه تبریز هم در 7 اردیبهشت توسط سازمان خصوصی‌سازی به قیمت هر سهم 3 هزار و 93 ریال بدون رقابت جابه‌جا شده و چهارمین بلوک 5 درصدی بانک صادرات هم در 11 اردیبهشت بعد از دو روز رقابت و به قیمت هر سهم 2 هزار و 7 ریال توسط کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاری خوارزمی، گروه بهمن و یک بخش خصوصی خریداری شد.بلوک حفاری شمال هم در چهارمین روز رقابت چند متقاضی به قیمت هر سهم 560 تومان در 27 اردیبهشت ماه معامله شده است.

 

کد خبر 136836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز