شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت اسلام و المسلمین سید حسن خمینی در آغاز مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام (ره) گفت : امام راحل قبل از اینکه یک فقیه، مرجع، فیلسوف و رهبری معظم یک انقلاب عظیم باشد ، معلم اخلاق بود.

سید حسن خمینی

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی افزود : امام راحل در حوزه علمیه قم قبل از اینکه به هر کاری تن دهد ، به اخلاق تن داد و آن را در زندگی خود جاری کرد.

وی گفت : آنچه را که از امام می شناسیم بزرگواری اخلاقی ایشان بود که جامعه را مدیون و همراه خود کرد و اگر خدای ناکرده امام پا روی نکته ای از نکات اخلاقی می گذاشت ، امروز این عظمت برا‌ی‌ آن بزرگوار نبود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی اضافه کرد: طبیعی است که در کنار حرم امام راحل باید همه با هم بیش از هر زمان دیگری از ویژگی های امام راحل بگوییم و از امام یاد و استفاده کنیم.

وی گفت: امروز روز اول ماه رجب، ماه دعا، تقوای الهی و عبادت و همچنین روز تولد حضرت امام محمد باقر (ع)، روزی بسیار بزرگ و برای ما ارزشمند و با عظمت است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به برکات و فیوضات ماه رجب و استجابت دعا در این ماه اضافه کرد: دروغ، تهمت،‌غیبت، کینه ورزی، دشنام دادن و بی ادبی از مواردی است که می تواند ما را از توفیقات الهی در این ماه محروم کند.

وی گفت: یکی از ویژگی های بزرگ امام بزرگوار که با تناسب ماه رجب سازگار است، تقوای الهی و تن دادن به خواسته های خداوند سبحان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی افزود : اگر بخواهم در میان همه ویژگی های امام، یک مورد دیگر را برجسته کنم بی تردید باید به ویژگی تقوا و طلب غفرانی که در روح امام بود ، اشاره کنم.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) اضافه کرد: این تقوا و تخلق الهی و تن دادن به خواسته های الهی در روح، جان و همه وجود امام راحل موج می زد و امام در زندگی خود بیش از هر زمان و فرد دیگری به تقوای الهی و دلباختگی به خداوند وابسته بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی گفت: کسی نیست که بتواند روح و سیره امام را تحلیل کند اما از این تقوای الهی و تخلق به اخلاق حمیده که در وجود امام بود ، غافل شود یا آن را نادیده بگیرد.

وی گفت : همه ما فقیر درگاه الهی هستیم و از خداوند می خواهیم به همه ما توفیق دستیابی به فضایل الهی ، فضایل انسانی و به خصوص دوری از بداخلاقی ها و کینه ورزی ها را عطا بکند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی بیداری اسلامی را در جهان معاصر بسیار مهم خواند و افزود: بی شک آن چیزی که در فضای جامعه جهانی می بینیم بخصوص در کشورهای اسلامی ادامه آن حرکت بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران با شعار "نه شرقی ، نه غربی ، جمهوری اسلامی" ایجاد کرد و با این شعار سنگ بنای آن را گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: 30 سال پیش که انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید ، اسرائیلی ها گفتند زلزله ای در این منطقه از جهان پدید آمده است و امروز آن گسل های توفنده ای که در اثر آن زلزله در جهان پدید آمده است در منطقه مشاهده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی افزود: حرکتی که در کشورهای اسلامی ایجاد شده است بسیار ما را به فکر فرو می برد و چقدر دلمان می خواست امام (ره) در میان ما بود و عظمتی را که امروز در جهان اسلامی در اثر انقلاب اسلامی پدید آمده است ، مشاهده می کرد.

وی گفت: شعار کلیدی مردم ما در 30 سال اخیر همواره " استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی " بوده است و آنچه امروز در سرزمین های اسلامی و در کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم ادامه همین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) افزود : شعار مردم در سرزمین های اسلامی مانند تونس و مصر " استقلال" است و توجه به عمق لایه های زیرین اجتماعی در این کشورها نشان می دهد که این تحولات بسیار قابل پیش بینی بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: شعار استقلال مردم منطقه برای این است که دولت های آنها لحظه ای نبود که تصمیماتشان از بیرون القاء نشود.

وی افزود: پیمان کمپ دیوید و هم پیمانی با اسرائیل ( دشمن ملت های مسلمان) حادثه ای نبود که از ذهن مردم مسلمان کشورهای منطقه پاک شود و از ذهن ها برود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: استقلال طلبی یکی از شعارهای امروز سرزمین های اسلامی است ، چون این ملت های مسلمان از هر نوع استعمار، استبداد و وابستگی به کشورهای غربی و کشورهای غیراسلامی در رنج بودند.

وی افزود: شعار دوم آنها ادامه شعار ملت ایران یعنی آزادی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: پیش از این در سرزمین های اسلامی ، جز بردگی و بندگی استبداد سیاه دیده نمی شد و سران آنها وابسته به خارج بودند اما امروز آنچه در سرزمین های اسلامی می بینیم ادامه همین رویکرد استقلال طلبی و آزادی خواهی ملت ایران است.

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) افزود: شعار سومشان جمهوری اسلامی است و شعارهای حذف نظام های سلطنتی و از بین بردن رژیم های نظامی و استبدادی امروز در سرزمین های اسلامی در هر نقطه ای تکرار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: چهارمین رکن بیداری اسلامی نیز توجه به اسلام در این سرزمین هاست.

وی تاکید کرد : باید به هوش باشیم که این توفیق و لحظه تاریخی که نصیب ملت های مسلمان شده است از دست نرود.

کد خبر 136795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز