مسابقه ملوان و استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی، رویارویی 2 تیم پرافتخار این رقابت‌هاست.

فوتبال

استقلال با 5‌بار قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی به حساب می‌آید و ملوان نیز 3 بار قهرمان شده است. البته آخرین قهرمانی ملوان به فصل 69-68 برمی‌گردد و استقلال نیز آخرین بار در فصل 81-80 طعم قهرمانی را چشیده است. استقلال در شرایطی در ورزشگاه تختی انزلی میهمان ملوان است که هفته گذشته به‌دلیل درگذشت ناصر حجازی، به گفته پرویز مظلومی بازیکنانش روحیه مناسبی نداشتند. سرمربی استقلال در این باره می‌گوید: «تمامی تلاش ما این بود که بازیکنان را پس از فوت ناگهانی حجازی از لحاظ روحی و روانی به سطح مناسبی برسانیم و خوشبختانه بازیکنان تمرینات شادابی را انجام دادند و نشان دادند که انگیزه بالایی دارند.»

استقلال آخرین بار در هفته شانزدهم لیگ دهم در ورزشگاه تختی انزلی مقابل ملوان به پیروزی یک بر صفر دست‌یافت. این تیم البته در مسابقه برگشت نیز توانست ملوان را شکست دهد تا پرویز مظلومی تاکید کند که راه شکست این حریف را به‌خوبی می‌داند. ملوان اما یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر بود و در پایان لیگ دهم توانست در جایگاه هشتم قرار بگیرد. این تیم با داشتن ستاره‌هایی چون پژمان نوری و نزهتی امیدوار است در حضور تماشاگران خود بتواند استقلال را شکست دهد.

ملوان تاکنون 6 بار به فینال جام حذفی رسیده و اگر امروز بتواند مردان مظلومی را شکست دهد، برای هفتمین بار به فینال خواهد رسید. علی رمضانی، مدافع چپ ملوان به‌دلیل محرومیت، مسابقه نیمه‌نهایی جام حذفی را از دست می‌دهد و این تیم 2‌بازیکن مصدوم نیز دارد. مهرداد اولادی و علی حسنی‌نسب با مصدومیت جزئی روبه‌رو هستند و وضعیت آنها برای حضور در این مسابقه مشخص نیست. فرهاد پورغلامی بیشتر از این موضوع نگران وضعیت داوری است. سرمربی ملوان می‌گوید:

«نگرانی من از داوری است چون در بازی قبلی که در آزادی برگزار شدکمک داور دوم در 3 صحنه تک به تک پرچم زد که اشتباه بود، البته فردای آن روز هم با عسگری تماس گرفتم و این موضوع را گفتم. بیشتر نگران این موضوع هستم. البته منظورم این نیست که عمدی بوده است اما وقتی 3 بار در یک بازی چنین اتفاقی می‌افتد، ایراد کار است و باید برطرف شود. از عسگری می‌خواهم نظارت خوبی داشته باشد، درست است که اشتباه داوری جزئی از فوتبال ماست اما وقتی داور 3‌صحنه تک به تک را آفساید اعلام می‌کند، باعث می‌شود موقعیت‌های زیادی از تیم ما گرفته شود.» جواد زرینچه، مدافع سابق استقلال درباره ملوان می‌گوید: «ملوان از جمله تیم‌های قدرتمند جام حذفی در سال‌های گذشته بوده است و رویارویی با این تیم در انزلی برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود.» موضوعی که پرویز مظلومی هم به آن اشاره می‌کند و بر این باور است که «بازی سختی مقابل این تیم داریم و تمامی تلاشمان را می‌کنیم تا آنها را شکست دهیم.»

استقلال امروز مهدی سیدصالحی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد ولی مظلومی امیدوار است که با مهاجمانی مثل فرهاد مجیدی و آرش برهانی بتواند به فینال جام حذفی راه یابد. البته او نمی‌خواهد با استفاده از میداودی که به تازگی بهبود یافته، آینده او را به خطر بیندازد. این تیم در لیگ دهم نتایج قابل‌قبولی به‌دست آورد و با نایب قهرمانی فصل را به پایان رساند. ملوانی‌ها به این موضوع کاملا آگاه هستند و فرهاد پورغلامی درباره استقلال تاکید می‌کند: «آنها هم تیم خوبی هستند. در لیگ برتر 2 بازی با استقلال انجام دادیم که هر دو را واگذار کردیم. اما جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد.»سرمربی ملوان البته امیدوار است که این تیم پس از سال‌ها بتواند به فینال جام حذفی صعود کند. او می‌گوید: «شرایط تیم ما خوب است. تمرین‌هایمان را انجام می‌دهیم و خود را برای بازی با استقلال که می‌تواند تیم برنده را به فینال برساند، آماده می‌کنیم. دنبال این هستیم که پس از سال‌ها به فینال جام حذفی برسیم.»

کد خبر 136763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز