همشهری آنلاین: متخصص بهداشت، تغذیه و رشد کودکان گفت: مصرف شکلات در فصل امتحانات باعث آرامش دانش آموزان در زمان امتحان می‌شود.

سوسن نظری در گفت‌و‌ گو با ایرنا افزود: تغذیه مناسب حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌ها، مایعات و مقدار کمی چربی در تحرک، فعالیت بدنی و پیشرفت درسی دانش‌آموزان اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: در روزهای امتحان به علت استرس و فشارهای عصبی، معمولا تغذیه دانش آموزان دچار اشکال شده که روی یادگیری تاثیر می‌گذارد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

نظری ادامه داد: برای پیشگیری از اثرات نامطلوب تغذیه نامناسب و بروز بیماری‌ها، باید یک برنامه ریزی غذایی درست برای دانش‌آموزان تنظیم کرد تا عملکرد مغز و یادگیری آنان افزایش یافته و سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شود.

وی بهترین راه برای افزایش یادگیری را خوردن صبحانه کافی و مناسب دانست و اظهار داشت: خوردن شیرینی، میوه و آب میوه تازه، شیر، پنیر، مغزها (مثل گردو و بادامتخم‌مرغ و غلات مثل عدسی همراه با کمی چای که حاوی کافئین بوده، محرک‌های خوبی برای فعالیت‌های مغزی دانش آموزان است.

این متخصص بهداشت، تغذیه و رشد کودکان گفت: برخی از والدین بیشتر از نیاز کودک به او صبحانه یا هر وعده غذایی می‌دهند که بیشتر موجب خواب آلودگی و سنگینی دانش آموز می‌شود در حالی که هر ماده غذایی را نباید بیش از ظرفیت دانش آموز به کودک داد.

کد خبر 136454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز