آیا این آخرین بازی دایی روی نیمکت پرسپولیس است؟

فوتبال

شاید این مهم‌ترین سؤالی باشد که بتوان قبل از بازی امروز پرسپولیس و سپاهان مطرح کرد. آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تحت‌تأثیر منازعات داخلی پرسپولیس و نتایج ضعیف این تیم در لیگ برتر اهمیت مضاعفی پیدا کرده. سرمربی سرخ پوشان که در لیگ برتر نتوانست تیمش را به رتبه‌ای بهتر از چهارمی برساند، آخرین فرصت جبران را در قهرمانی جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌داند. تکرار قهرمانی فصل قبل، کارنامه دایی در این فصل را موجه‌تر می‌کند و موضع او را در باشگاه محکم‌تر. از سوی دیگر شکست در این بازی به معنی یک فصل ناکام برای دایی و پرسپولیس است و به احتمال زیاد، ماموریت او در پرسپولیس هم با این شکست به پایان می‌رسد.

دایی برای بالا بردن جام قهرمانی، باید از 3 مرحله دشوار بگذرد که اولی سپاهان، قهرمان لیگ دهم است. رویارویی‌های این دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی همیشه حساس و جذاب بوده و این بار هم 2 تیم رقابت داغی خواهند داشت. بازی رفت 2 تیم در لیگ دهم با برتری 4 بر یک سپاهان در ورزشگاه آزادی به پایان رسید و بازی برگشت در شرایطی که قهرمانی سپاهان تقریبا قطعی شده بود و پرسپولیس غایبان زیادی داشت، هیچ گلی نداشت تا امتیازات تقسیم شود. در مجموع رویارویی‌های 2 تیم در لیگ برتر هم، سپاهان 7 برد و پرسپولیس5 برد دارد، درحالی‌که 8 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در جام حذفی، این دو تیم 4 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که هر کدام 2بار موفق به حذف حریف شده‌اند. آخرین آنها به 2 فصل قبل برمی گردد که پرسپولیس در تک بازی موفق شد با گل مازیار زارع در ورزشگاه آزادی به پیروزی برسد.

غایبان پرسپولیس

حسین عبدی، مربی پرسپولیس درباره شرایط این تیم می‌گوید:« از آنجا که پرسپولیس به کسب رتبه چهارمی لیگ بسنده کرد، اکنون می‌خواهد قهرمانی در جام حذفی را با بهره‌گیری از تمام توانش به دست آورد پس باید از سد سپاهان بگذریم. در هفته پایانی لیگ برتر توانستیم با یک بازی قدرتمند پیکان را شکست دهیم و لیگ را با پیروزی خوبی تمام کنیم. آن نتیجه بازیکنان ما را در شرایط روحی خوبی قرار داد. پس از آن هم در یک هفته فرصتی که داشتیم بازیکنان ریکاوری کردند و برای بازی با سپاهان آماده شدند. البته بازیکنان متعددی از تیم ما مصدوم هستند که بعضی از آنها نمی‌توانند مقابل سپاهان بازی کنند.» او درباره غایبان تیمش اضافه می‌کند:« مصدومیت سکوبرت و سپهر حیدری به حدی است که آنها را برای بازی امروز داریم. غلامرضا رضایی هم که مدت‌هاست پرسپولیس را همراهی نمی‌کند. آسیب‌دیدگی محمد نوری هم به تازگی برطرف شده و او جمعه نخستین جلسه تمرینی‌اش را با پرسپولیس داشت. ما امیدواریم او به دیدار با سپاهان برسد. بعضی بازیکنان نظیر امیرحسین فشنگچی هم آسیب‌دیدگی‌های جزئی داشتند. با این حال سایر بازیکنان پرسپولیس آماده بوده و تلاش می‌کنند مسئولیت‌شان را به‌خوبی در زمین اجرا کنند.»

انگیزه سپاهان

زمان شروع این بازی به 19:40 تغییر پیدا کرده و این به نفع هواداران پرسپولیس است که می‌توانند با تعداد بیشتری در ورزشگاه آزادی حاضر شوند. آنها همچنین امیدوارند که بازیکنان سپاهان بعد از قهرمانی در لیگ برتر، انگیزه زیادی برای این بازی نداشته باشند. با وجود این، بصیرت، سرپرست سپاهان وعده می‌دهد که آنها مقابل پرسپولیس با تمام قوا به میدان می‌روند:« سپاهان در ابتدای فصل موفقیت در 3 جام پیش‌رویش را هدف‌گذاری کرد. خوشبختانه با قهرمانی در لیگ برتر و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، موفقیت در این دو جام را به‌دست آورده‌ایم و می‌خواهیم کارمان را با قهرمانی در جام حذفی تکمیل کنیم. ما با آمادگی و قوای کامل به مصاف پرسپولیس خواهیم رفت. ما تنها احمد جمشیدیان را به‌خاطر مصدومیت در اختیار نداریم اما سایر نفرات مشکل خاصی ندارند.»

کد خبر 136299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز