همشهری آنلاین: فروش جهانی فیلم "کپی برابر اصل" عباس کیارستمی در آستانه شش و نیم میلیارد تومان قرار گرفت.

عباس کیارستمی

به گزارش ایسنا، براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اکران، فیلم "کپی برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی به فروش جهانی ‌٥ میلیون و ‌٣٧٠ هزار دلار (‌٦ میلیارد و ‌٤٤٠ میلیون تومان) قرار گرفت.

بیشترین میزان فروش جدیدترین ساخته کیارستمی که در جشنواره کن سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن را برای ژولیت بینوش به‌همراه آورد، مربوط به آمریکا است که با ‌‌١/٢٩٠ میلیون دلار بیشترین استقبال را از "کپی برابر اصل" داشته است.

این فیلم هم‌اکنون در سینماهای استرالیا، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، برزیل، فنلاند، فرانسه، الجزایر، مراکش، تونس، ایتالیا، لبنان، نیوزلند، پرتغال، روسیه، اسپانیا، ترکیه، تایوان، سوئد، انگلیس و ایرلند درحال نمایش است که در اسپانیا و فرانسه مرز فروش یک میلیون دلار را گذرانده است.

"کپی برابر اصل" تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورک، ابوظبی و شیکاگو نمایش یافته و اخیرا به جشنواره‌ انجمن فیلم آمریکا نیز دعوت شد.

این فیلم اولین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه "آنجلو بارباگالو" از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

داستان "کپی برابر اصل" درباره نویسنده‌ای است، که کتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ایده کتابش را در فلورانس به دست آورده است.

در این سفر او با زنی که صاحب یک گالری آنتیک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و ...

این فیلم سال گذشته جایزه "خوشه‌ طلایی" جشنواره‌ فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم کسب کرد،‌ برای نمایش در کشورهای استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئیس به کمپانی‌های توزیع و پخش فروخته شده است.

 

کد خبر 136019

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز