چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهش‌ها نشان داده است که زیادی چربی شکم شاخص خوبی برای خطر بالاتر برای عوارضی مانند دیابت و فشار خون بالا است.

دور کمر بزرگتر از 102 سانتی‌متر برای مردان و 89 سانتی‌متر برای زنان باعث نگرانی است.
برای اندازه‌گیری دور کمر این نکات را رعایت کنید:

• استخوان بالای لگن و راس تیغه ایلیاک- بخشی از استخوان لگن در محل خطر کمربند – را پیدا کنید.

• یک نوار اندازه‌گیری به دور کمر در محل کمربندتان در راس استخوان لگنی بپیچید.

• نفس‌تان را بیرون دهید – نفستان را حبس نکنید یا شکمتان را تو ندهید.

• مراقب باشید که نوار اندازه‌گیری دور کمرتان نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد، و مطمئن شوید که نوار را کج دور کمرتان نپیچیده باشید.


HealthDay News, 17 Jan., 2007

کد خبر 13601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

دیدگاه خوانندگان

اخبار بازار و کسب و کار

خواندنی‌ها