همشهری آنلاین: صبح روز سه‌شنبه با حضور رییس‌جمهور در آبادان، مرحله اول طرح نوسازی فاز سوم پالایشگاه آبادان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و تولد حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایسنا، با افتتاح مرحله اول این فاز، چهار میلیون و 200 هزار لیتر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده شده و با این افزایش، تولید بنزین در این پالایشگاه به حدود 12 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

گفتنی است، فاز سوم پالایشگاه آبادان بخشی از پروژه طرح توسعه این پالایشگاه است که با بهره‌برداری کامل از این فاز شش میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین سوپر کشور افزوده می‌شود.

434 تن گاز مایع، 250 تن پروپیلین جهت تحویل به بخش خصوصی، 330 تن گاز به عنوان خوراک پتروشیمی و 100 تن گوگرد در روز از محصولات مهم دیگری است که با افتتاح این فاز تولید آن آغاز می‌شود.

گفتنی است، کلیه مراحل طراحی تفصیلی، ساخت و اجرای این پروژه عظیم توسط پیمانکاران ایرانی انجام شدند و در این کار بزرگ شرکت‌های طراحی ـ مهندسی و ساختمان و نصب ایرانی نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند.

رییس‌جمهور در بدو ورود به این پالایشگاه به یادمان شهدا که در این پالایشگاه گذاشته شده بود، ادای احترام کرد. در هنگامی که رییس‌جمهور این فاز را مورد بهره‌برداری قرار داد، مقامات مربوط به ارائه توضیحاتی پرداختند و رییس‌جمهور در ادامه از برخی بخش‌های این پالایشگاه بازدید به عمل آورد.

کلنگ زنی طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه (فاز دو نوسازی پالایشگاه آبادان)

رییس‌جمهور در جریان دیدار خود از این پالایشگاه پس از کلنگ زنی پروژه طرح تثبت ظرفیت پالایشگاه آبادان، با کارگران و متخصصان شاغل در این پالایشگاه نیز گفت‌وگو‌ی کوتاهی داشت و از بخش‌هایی از این پالایشگاه دیدار کرد.

کد خبر 135860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز