دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر - ندا انتظامی: 3 سال از آخرین اجرای گروه خورشید می‌گذرد؛ سکوتی که به گفته مجید درخشانی، سرپرست و آهنگساز این گروه، نتیجه خلف وعده مسئولان موسیقی بوده است.

نشستی خبری صبح دیروز با حضور مجید درخشانی، سرپرست و آهنگساز و وحید تاج، یکی از 3 خواننده میهمان گروه در خانه هنرمندان برگزار شد تا خبر نخستین کنسرت گروه خورشید در سال‌90 اعلام شود.

دلسردی گروه

مجید درخشانی در سال 84، پس از ۲۱ سال زندگی در آلمان به ایران برگشت و گروه خورشید را بنیان نهاد. نزدیک به 20 کنسرت در تهران، شهرستان‌ها و دیگر کشورها انجام داد، با این حال این گروه به دلایلی در ابتدای راه متوقف شد. پیوستن محمد معتمدی به‌عنوان خواننده ثابت گروه و برخی از نوازندگان به گروه شیدا ازجمله عوامل سکوت و توقف فعالیت گروه خورشید بود، اما دلیل مهم‌تر را باید خلف وعده مدیر انجمن موسیقی دانست که انجمن دولتی و بازوی اجرایی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی محسوب می‌شود. به گفته درخشانی، این گروه به دعوت انجمن موسیقی در چند برنامه از جمله در نمایشگاه سازهای موسیقی ایرانی، به اجرای برنامه پرداخت اما با گذشت زمانی نسبتا طولانی هنوز این گروه حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌است. درخشانی در این رابطه گفت: وقتی یک مؤسسه دولتی به کمک گروه موسیقی می‌آید باید تمام تعهدات را در قبال آنها اجرا کند. یکی از عوامل حمایت‌کننده، پرداخت بموقع دستمزد گروه است که متأسفانه تاکنون این اقدام از سوی انجمن موسیقی انجام نشده است.

اجرای خوانندگان میهمان

در نشست دیروز مطرح شد که مجتبی عسگری، مهدی امامی و وحید تاج خوانندگان میهمان این کنسرت هستند. خوانندگان گروه خورشید در رپورتوآرهای بعدی گروه و اجراهای گروه در شهرستان تغییر خواهند کرد. درخشانی اظهار امیدواری کرد که اجراهای گروه خورشید در شهرستان با خوانندگان همان شهر برگزار شود.

کد خبر 135819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز