همشهری آنلاین: موزه هنرهای معاصر آبادان پس از 7 سال تعطیلی شنبه 31 اردیبهشت ماه دوباره آغاز به کار کرد.

اثر حجمی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مدیرکل هنرهای تجسمی در مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر آبادان گفت: بازگشایی موزه هنرهای معاصر آبادان موجب خرسندی است اما ضرورت دارد که برنامه‌های مستمر و منظمی برای این موزه طراحی و تدوین شود و تشخص موزه هنرهای معاصر آبادان حفظ شود.

محمود شالوئی در ادامه گفت: در حال حاضر موزه‌های هنرهای معاصر در اهواز، آبادان، اصفهان و یزد راه‌اندازی شده است و در چند شهر دیگر نیز ساخت موزه هنرهای معاصر در دست انجام است و امیدواریم گشایش دوباره موزه هنرهای معاصر آبادان سرآغازی برای گشایش موزه‌ها و فضاهای هنری بیشتر در استان خوزستان باشد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه گفت: برنامه‌ریزی مناسب و جدی برای فعالیت موزه هنرهای معاصر آبادان می‌تواند فضای مناسبی را برای هنرمندان و برای مردم استان فراهم کند و مرکز هنرهای تجسمی نیز برای ارائه آثار جهت برپایی نمایشگاه در موزه آبادان حمایت می‌کند.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌ها در استان‌ها گفت: رویکرد سوق دادن برنامه‌های هنری به استان‌ها ادامه دارد و دوسالانه‌های تجسمی در این سال‌ها در استان‌های مختلف برگزار شده است که این روند تداوم خواهد یافت.
شالوئی همچنین به برنامه‌های برای حضور هنرمندان استانی در رویدادهای ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مرکز هنرهای تجسمی برای حضور هنرمندان استانی در رویدادهای بین‌المللی زمینه‌هایی را فراهم کرده است و برگزاری نمایشگاه هنرمندان استان‌ها در گالری هنر ایران در روتردام هلند و ونیز ایتالیا از جمله برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی است که در دوره‌هایی این فضاها به آثار شاخص استان‌ها اختصاص می‌یابد.

کد خبر 135687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز