همشهری آنلاین: بخش معماری و شهرسازی جشنواره هنری ایران 1404 در فراخوانی که برای شرکت هنرمندان و علاقه مندان حوزه معماری منتشر کرده ، بر تمرکز شرکت کنندگان مبنی بر تولید آثار با موضوعات خانه ، محله و شهر تاکید دارد.

محله

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در متن فراخوان بخش معماری و شهر سازی جشنواره هنری ایران 1404 آمده است :

در سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی، ایران جهان شهری است فرهنگی ، دانش بنیاد با هویت اصیل ایرانی اسلامی ، زیبا ، مقاوم ، مرفه و معیار در دنیای اسلام. برهمین اساس در افق 1404 ، ایران به عنوان یک جهانشهر فرهنگی مطرح شده است .

این تعریف براهمیت هنر معماری و شهرسازی به عنوان تجسمی برخاسته از متن تمدن و فرهنگ ایران اسلامی تا رسیدن به جریانی موثر و هم شان انقلاب اسلامی تاکید دارد .

توجه بیشتر به عناصر غیر مادی معماری و شهرسازی چون زیبایی شناسی ، پاسخگویی به نیازهای عام مردم چون آرامش، احساس امنیت، احترام اجتماعی، حقوق فردی شهروندان و نیازهای خاص تر چون هنر و فرهنگ و البته توسعه امکانات لازم و بستر سازی برای گسترش فرهنگ عمومی از ویژگیهای این دیدگاه است .

در قسمت بعدی فراخوان بخش معماری و شهرسازی جشنواره هنری ایران 1404 موضوعات مسابقه به سه گروه خانه ، محله و شهر تقسیم بندی شده است که شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در دو بخش طراحی و مطالعات مکتوب به دبیرخانه ارسال کنند .

شرکت کنندگان در گروه خانه می‌توانند آثار خود را در دو زیر مجموعه خانه های مسکونی و مجمتع های مسکونی و اقامتی ارائه دهند.

ضمن این‌که در گروه محله شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در 4 زیر مجموعه مسجد ، مدرسه ، بازارچه و کتابخانه و خانه فرهنگ به دبیرخانه ارسال کنند.

شرکت کنندگاه در گروه شهری نیز می توانند آثار خود را درقالب 6 زیر مجموعه بیمارستان ، دانشگاه ، فرهنگسرا ، پارک ها و فضای سبز و مجتمع تجاری و بازار اثار خود را ارائه دهند .

دبیرخانه بخش معماری و شهرسازی جشنواره هنری ایران 1404 به شرکت کنندگان این بخش توصیه کرده که هریک سایتی را برای طراحی انتخاب کنند که شناخت مطلوبی از فرهنگ و اقلیم آن منطقه داشته باشد؛ ضمن این‌که لازم است مدارک مناسبی برای معرفی سایت اقلیم و فرهنگ ویژه آن منطقه تهیه و پیوست شود.

آخرین مهلت ارسال آثار 12 شهریور ماه ، داوری آثار 17 شهریور ماه و زمانی برپایی نمایشگاه 21 تا 31 شهریور اعلام شده است .

 

 

کد خبر 136243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز