یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

ترجمه - مصطفی بذرگر: شما این ظرفیت را دارید که در چشم به هم زدنی، شاد و خوشحال شوید؛ مثلا فکری که در یک لحظه به ذهن شما خطور می‌کند می‌تواند برای لحظاتی شما را خوشحال کند.

شادی

اغلب اوقات، چنان خود را درگیر مشکلات زندگی می‌کنیم که فراموش می‌کنیم، شادی برای زندگی لازم است. برای شاد بودن حتما لازم نیست برنامه‌ریزی کنید یا از یک سراشیبی دشوار بالا روید یا در یک مسابقه سخت پیروز شوید بلکه آسان گرفتن مسائل و دیدن جنبه مثبت هر پیشامدی می‌تواند برای شما شادی به ارمغان آورد. شادی فقط در انحصار افرادی که اوقات فراغت زیادی دارند و هیچگونه مشکلی در زندگی ندارند، نیست. شادترین افراد روی کره زمین، آنهایی هستند که با چالش‌های سخت زندگی کنار می‌آیند. آنها یاد گرفته‌اند که به‌جای آنکه برای موقعیت‌ها و مسائل افسوس بخورند، از این موقعیت‌ها و مسائل به نحو احسن بهره‌برداری کنند. این افراد به شادی‌های ساده توجه می‌کنند، آنها را می‌پذیرند و از آنها لذت می‌برند. کاشتن شادی در قلب‌مان بیش از یک یا دو دقیقه طول نمی‌کشد؛ البته اگر تصمیم گرفته باشیم که شاد باشیم. شادی ای که در قلب خود می‌کاریم پیچیده یا سخت نیست اما این شادی در اعماق قلب مان ریشه می‌دواند و همواره به ما یادآوری می‌کند که همیشه دلیلی برای لبخند زدن وجود دارد.

برای مثال می‌توانید از نوشیدن یک فنجان چای معطر لذت ببرید، در پارک قدم بزنید، رویدادهای روزانه را در دفترچه‌ای یادداشت کنید یا هنگامی که در یک محیط آرام نشسته‌اید، نفس عمیق بکشید. در جمع فامیل یا دوستان خوب، می‌توانید شوخی کنید، خاطرات را یادآوری کنید، شطرنج بازی کنید یا از طریق گفت‌وگوهایی شاد و مفرح تجدید دیدار کنید.

کلید شاد بودن آن است که دریابید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. اگر فقط کارهایی را انجام دهید که چون تصور می‌کنید برای شاد و خشنودشدن مجبورید آنها را انجام دهید، در این صورت این کارها هرگز شما را شاد و راضی نخواهند کرد. وقتی به‌خود، این آزادی را دادید که هر کاری که خوشحالتان می‌کند انجام دهید در این صورت حتی اگر انجام این کار فقط 5دقیقه طول بکشد، شما ساعت‌ها شاد خواهید بود و زندگیتان بی‌نهایت روشن خواهد شد.

هنگامی که برنامه کاری فشرده‌ای دارید به‌نحوی که وقت آزاد یا انرژی کافی برای شادی ندارید، آن هنگام زمانی است که شما بیش از پیش به شادی و تفریح نیاز دارید. همواره به‌یاد آورید که برای خود شادی و مسرت ایجاد کنید، حتی اگر این کار فقط یک یا دو دقیقه طول بکشد؛ زیرا مطمئنا پس از این یک یا دو دقیقه احساس سرزندگی و نیرو خواهید کرد. زمانی که به‌رغم برنامه کاری فشرده‌تان، برای خود شادی ایجاد می‌کنید روز به روز در ایجاد شادی در شرایط سخت و پر کار، ماهرتر می‌شوید. نتیجه این امر آن است که پس از مدتی شادی به جزء لاینفک زندگی شما مبدل خواهد شد.

وقتی شاد بودن را به عنوان یک عادت در زندگی خود مستقر کردید، هنگامی که دست به شروع فعالیت یا هدفی می‌زنید خود به‌خود، راه‌های جدید و متفاوتی به ذهن شما خطور می‌کند که به‌واسطه آنها می‌توانید شادی و مسرتی را که در روز به آن نیاز دارید تامین کنید. در این حالت کمتر پیش می‌آید که روزی را بدون شادی و لبخند به سر رسانید.

ezinearticles.com

کد خبر 135671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز