« عجله نکنید. به کی روش فرصت بدهید.»

کی روش

این پاسخ کفاشیان به ابهاماتی است که پس از اعلام فهرست 28 نفره کی‌روش به‌وجود آمده. اعلام این فهرست اتفاق مهمی بود که به‌دلیل همزمانی با بازی‌های حساس هفته پایانی لیگ، بازتاب زیادی در روزنامه‌های دیروز نداشت ولی همزمان با کهنه شدن اتفاقات لیگ در روزهای آتی، تب تیم ملی بالا می‌رود و بحث‌های جدیدی درباره بازیکنان دعوت شده و دعوت نشده شروع می‌شود. غیبت بازیکنان سپاهان، ذوب‌آهن، پرسپولیس و تیم ملی امید قضاوت درباره فهرست کی‌روش را دشوار کرده است و به همین دلیل است که نام‌های جدید زیادی به این اردو دعوت شده‌اند. البته عباس ترابیان، سرپرست تیم ملی معتقد است که این فهرست نهایی نیست و رفت‌وآمدهای زیادی در تیم ملی اتفاق خواهد افتاد؛ « کی‌روش و دستیارانش این فهرست را بعد از بررسی‌هایی که از مسابقات لیگ داشتند، تهیه کردند.

البته این لیست ممکن است در آینده تغییر کند و بازیکنان مختلفی در فواصل گوناگون به تیم ملی رفت‌وآمد کرده و از نزدیک مورد ارزیابی دقیق کی‌روش قرار گیرند.» به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی تیم ملی از دوشنبه دوم خرداد شروع می‌شود و 4 روز ادامه دارد. مرحله دوم اردو از سه‌شنبه، دهم خرداد شروع می‌شود و دوازدهم به پایان می‌رسد. مرحله پایانی این اردو هم 14 خرداد شروع می‌شود و 2 روز خواهد بود. نخستین بازی تیم ملی با هدایتکی روش، روز 27 خرداد مقابل ماداگاسکار است که برنامه آماده‌سازی‌ آن متعاقبا اعلام می‌شود.

بازیکنان مسن

یکی از اهداف اصلی استخدام کی روش، جوانگرایی در تیم ملی و ساختن تیمی جدید برای مرحله مقدماتی و نهایی جام جهانی 2014 بود. با وجود این در فهرست جدید نام چند بازیکن نسبتا مسن دیده می‌شود. ترابیان ترجیح می‌دهد در این مورد نظری ندهد و می‌گوید: « به هر حال کی‌روش در نخستین نشست مطبوعاتی‌اش پاسخگوی این مسائل خواهد بود. فکر می‌کنم بهتر است زود قضاوت نکنیم. او توضیحات لازم را در آینده ارائه می‌کند.» به گفته سرپرست تیم ملی،‌کی روش روز دوشنبه قبل از نخستین جلسه تمرین تیم ملی، کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت و به سؤالات خبرنگاران درباره فهرست تیم ملی پاسخ می‌دهد.

غیبت عجیب نکونام

جواد نکونام از غایبان مهم فهرست کی روش است. ترابیان درباره علت دعوت نشدن جواد نکونام و اینکه شایعه شده ناراحتی او از فدراسیون به‌دلیل عدم‌پرداخت پاداش به ملی‌پوشان در پایان جام ملت‌ها، می‌تواند نقشی در این تصمیم داشته باشد، می‌گوید:« به هیچ وجه چنین مسائلی نیست. از نظر کی‌روش نکونام به تیم ملی دعوت است. او حتی یکی از دستیارانش را به اسپانیا فرستاد تا با جواد و باشگاهش هم صحبت کند. تنها به‌دلیل حضور نکونام در اسپانیا، نام او اکنون در فهرست نیست وگرنه او جزو بازیکنان مدنظر کی‌روش بوده که بارها درباره‌اش صحبت کرده است.» این در حالی است که فصل لالیگا شب گذشته به پایان رسید و نکونام می‌توانست خودش را به تمرین روز دوشنبه تیم ملی برساند.

بدون دخالت

در این فهرست، همچنین نام‌هایی دیده می‌شود که ظاهرا تحت هر شرایط بدنی و فنی به تیم ملی دعوت می‌شوند تا شائبه اعمال نظر اطرافیان تیم به وجود بیاید. کفاشیان اما دخالت فدراسیون در این فهرست را تکذیب می‌کند و می‌گوید:« فکر می‌کنم در شرایط فعلی بهتر است به کادر فنی فرصت بیشتری بدهیم تا کی روش بتواند با سعه صدر در مقاطع زمانی مختلف بازیکنان متعددی را در هر گروه سنی به تیم ملی دعوت کند‌ و آنها را به‌طور دقیق مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهد. بی‌شک او به موفقیت با تیم ایران فکر می‌کند و معتقدم مربیان تیم ملی‌ اکنون بهتر می‌دانند که چه کار کنند. نباید برای مسیری که انتظار داریم آنها طی کنند، عجله کنیم. بنده به‌عنوان رئیس فدراسیونبه هیچ وجه در کار این مربی دخالت نکرده ونخواهم کرد.»

کد خبر 135629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز