کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، پیش از آنکه روی نیمکت ایران بنشیند، در دومین نشست خبری خود در تهران به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت. کی‌روش گفت:

 «بی‌تردید اگر ما نتوانیم در بازی‌های پیش رو از سد تیم‌های عراق و مالدیو بگذریم، آینده‌ای برای ما نخواهد بود؛ بنابراین تمام تمرکزمان برای آماده‌سازی‌ تیم‌های ملی برای حضور در جام جهانی2014 برزیل و در رده امید صعود به المپیک است. یکی از اولویت‌های مهم ما انتخاب بازیکنان بوده است، براین اساس به‌تدریج و بازی به بازی تفکر ما نسبت به بازیکنان روشن‌تر می‌شود اما هنوز راهی بسیار طولانی در این زمینه پیش روی ماست.»

سرمربی تیم ملی افزود: «ما باید بتوانیم در 3 حوزه توسعه زیرساخت‌های فوتبال، توسعه منابع انسانی و تجهیزات و امکانات لازم برای پیشرفت در فوتبال به سطح بالاتر و حرفه‌ای برسیم. اگر موفقیت می‌خواهیم باید در این زمینه‌ها به سطح خوبی برسیم. من نه می‌خواهم در تیم ملی انقلابی به‌وجود بیاورم و از خیلی از بازیکنان جدید استفاده کنم و نه می‌خواهم خیلی محافظه کار باشم و از بازیکنان قبلی استفاده کنم.» کارلوس کی‌روش با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های مهم دیگر در تیم ملی درنظر گرفتن عملکرد بازیکنان مختلف است، گفت: «ما خارج از زمین فوتبال این آمادگی را خواهیم داشت که لابراتواری به نام لابراتوار عملکرد بازیکنان داشته باشیم. در این دپارتمان تمام مسائلی که مربوط به اطلاعات بازیکنان، آمادگی فیزیکی، خصوصیات تکنیکی و تاکتیکی، وضعیت مصدومیت، استعدادیابی و تمامی حوزه‌های مربوط به بازیکنان را شامل می‌شود، بررسی می‌شود.»

در ادامه نشست خبری، کی‌روش تاکید کرد که از این به بعد شعار ما این خواهد بود: «یک تیم، یک هدف، یک رویا». کی‌روش درباره رویارویی ایران و کره‌جنوبی در جام ملت‌ها افزود: «من پس از آن بازی، اشک‌های بازیکنان ایران را دیدم و تحت‌تأثیر احساسات آنها قرار گرفتم. اما دیگر گریه بس است. باید کاری کنیم که حریفان پس از شکست مقابل ما اشک بریزند. این بدان معناست که ما باید سخت کار کنیم.» در ادامه، خبرنگاری سؤالی را مطرح کرد که جنجال را به نشست مطبوعاتی کشاند. او خطاب به کی‌روش گفت: در اینکه شما مربی بزرگ و توانایی هستید شکی نیست اما زمانی که در تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال کار کردید بازیکنانی در این تیم‌ها بودند که دوپینگ کردند. من می‌توانم اسم آنها را هم بگویم، آیا نباید نگران به‌وجود آمدن آن اتفاق‌ها در تیم‌های ایران باشیم؟ کی‌روش به او گفت: «مطلب واضحی را می‌خواهم به شما بگویم که برای نخستین بار و آخرین بار است که این را بیان می‌کنم. امیدوارم بار دیگر تکرار نشود؛ چرا که می‌توانم شما را تحت پیگرد قضایی قرار دهم.

از شما می‌پرسم این اطلاعات را از کجا کسب کرده‌اید. از کجا متوجه شدید که در آن زمان‌ها من مربی تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال بودم؟» خبرنگار با بیان نام برخی از بازیکنان مختلف در سال‌های گذشته چون «کیم» بازیکن تیم براگا در سال 2001، «دنیل کندی» در تیم پرتغال در سال 2002، «فرناندو کوتو» در سال 2001، «ژاویر» در سال 2005 در تیم ملی پرتغال و... گفت که تیم جوانان پرتغال به‌دلیل دوپینگ یکی از بازیکنانش قهرمانی‌ای را که در سال 1998 به‌دست آورده بود از دست داد. کی‌روش در پاسخ گفت:

«پس بر 3 چیز تاکید می‌کنم: اول آنکه در زمان آن اتفاقات من در پرتغال نبوده‌ام. دوم آنکه من مربی آن بازیکنان نبوده‌ام و سوم آنکه در تیم‌هایی که آنها بودند من عضویت نداشتم.» کی‌روش درباره این موضوع که گفته بود سن بازیکنان ایران بالاست افزود: «مشکل ما سن بازیکنان نیست. ما باید در تیم ملی برای بازیکنان سطح اول چالشی ایجاد کنیم تا بقیه بازیکنان نیز بتوانند به تیم ملی راه یابند.»‌نمازی، دستیار ایرانی‌کی‌روش برخلاف پیش‌بینی‌ها، سرمربی پرتغالی تیم ملی، امید نمازی را به‌عنوان دستیار ایرانی خودش انتخاب کرد.

نمازی که به‌عنوان مربی در استیل آذین مشغول به کار است، از این پس با تیم ملی همکاری خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش درباره این انتخاب می‌گوید: «اگر از طریق اینترنت جست‌وجو کنید به اطلاعات خوبی درباره او می‌رسید اما چیزی را می‌خواهم بگویم که شما نمی‌دانید. نمازی سال‌ها پیش زمانی که من در تیم مترو استارز آمریکا کار می‌کردم، شاگرد من بود و از سال 1996 او را می‌شناسم. من به توانایی‌ها و شخصیت او اعتقاد دارم.»

کد خبر 133698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز