هممشهری آنلاین: نمایشگاه برگزیده آثار نقاشی بزرگان هنر گرجستان با حضور نقاشان و هنرمندان بزرگ کشورمان و با افتتاح نخستین نگارخانه دیپلماتیک کشورمان در موسسه فرهنگی اکو گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، این نمایشگاه گزیده ای از 40 اثر نقاشی از 12 هنرمند معاصر نقاشی گرجستان است که از سوی آکادمی ملی هنرهای زیبای تفلیس انتخاب و برای نمایش به ایران آمده است.

حجت الله ایوبی رییس موسسه اکو در حاشیه این گشایش با اشاره به اهمیت بالای تعاملات فرهنگی در شناخت ملت ها از یکدیگر گفت: تعامل فرهنگی راهی برای دوستی بیشتر ملت ها و شناخت هنر اقوام دیگر کشور ها است و از این رو این موسسه تصمیم گرفته است تا با برگزاری نمایشگاههای نقاشی از بزرگترین هنرمندان معاصر کشورهای عضو در این مسیر گام بردارد.

ایوبی برگزاری نمایشگاه هایی از این دست را به عنوان یک دستورالعمل اجرایی از سوی این موسسه دانست و افزود: قرار است بعد از این نمایشگاه نمایشگاه نقاشی هنرمندان برجسته ازبکستان در محل نگارخانه این موسسه برپا شود و به دنبال آن نیز نمایشگاه دیگری از کشورهای دیگر اکو در ایران به نمایش در آید.

وی از نمایش متقابل آثار هنرمندان نقاش کشورمان در کشورهای عضو اکو یاد کرد و افزود: باید زمینه معرفی هنر ایرانی به عنوان هنری خاص و پیشرو در منطقه و جهان ایجاد شود.

افتتاحیه نمایشگاه بزرگان نقاشی گرجستان را می توان گردهمایی بزرگان نقاشی و هنر معاصر ایران نیز به شمار آورد. استادانی مانند غلامحسین امیرخانی ، حمید جوادی پور و ایران درودی ، حسین محجوبی ، کوروش شیشه گران ، یدالله کابلی، مهدی حسینی و علی اکبر صادقی و چندین و چند استاد دیگر میهمان این مراسم افتتاحیه بودند.

سفرای کشورهای ونزوئلا، مکزیک ، اوکراین ، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان نیز میهمانان ویژه این مراسم بودند که برای بازدید از این نمایشگاه به تنها گالری دیپلماتیک کشورمان آمده اند.

مؤسسهٔ فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ تأسیس و مرکز آن در تهران است.

وظیفهٔ این بنیاد گسترش همکاری و تبادلهای فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است. این نمایشگاه تا 10 خرداد در محل نگارخانه موسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان اقدسیه (شهید موحد دانش) ، خیابان ناز، پلاک 10 دایر خواهد بود.

کد خبر 135517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز