همشهری‌آنلاین: احسان امینی آزادکار وزن 84 کیلوی ایران با پیروزی مقابل کانات بردی‌یف از قزاقستان در دیدار نهایی این وزن نخستین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

wrestling

به گزارش فارس درادامه نخستین روز از بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا امشب درسالن یانوف آباد مجموعه پنیس گاردز شهر تاشکند،احسان امینی در 84 کیلو پس از پیروزی در دور نخست مقابل ریگولنگ سی از چین،در دور دوم زائوربک سوخیف دارنده مدال طلای جهان از ازبکستان را مغلوب کرد.

وی درنیمه‌نهایی نیزمقابل یوسف عبدالسلام‎اف، نایب قهرمان المپیک پکن از تاجیکستان به برتری رسید و راهی فینال شد.

امینی در دیدار نهایی در 3 تایم و با نتایج یک بر صفر (قزاق)، 4 بر 3 و 3 بر 2 مقابل کانات بردی‌یف از قزاقستان پیروز شد و نخستین مدال طلا را برای تیم کشتی آزاد ایران به ارمغان آورد.

مدال نقره

پیش از این نیز مصطفی آقاجانی نماینده کشورمان در 60 کیلو با شکست مقابل ژوماگازیف از قزاقستان در دیدار نهایی این وزن به مدال نقره رسیده بود.

در 74 کیلو نیز مرتضی رضایی‌قلعه پس از شکست در نیمه‌نهایی مقابل رشید قربان‌اف از ازبکستان، برای کسب مدال برنز به مصاف یون سئوک لی از کره جنوبی رفت که با شکست مقابل حریفش از کسب مدال بازماند. در این وزن قربان‌اف از ازبکستان و چانگ یوا زانگ از چین فینالیست شدند.

رقابت‌های اوزان 96 و 120 کیلو فردا (جمعه) برگزار می‌شود که عرفان امیری و کمیل قاسمی به مصاف حریفان خود می‌روند

کد خبر 135427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز