همشهری آنلاین: در پایان رقابت‌های کشتی جام فدراسیون کشتی آذربایجان در شهر باکو ، تیم ایران صاحب چهار مدال طلا و یک برنز شد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و بنا بر اعلام سرپرست تیم اعزامی، در این رقابت‌ها که به مدت یک روز و با حضور کشتی‌گیرانی از 12 کشور دنیا در روز شنبه (3 فروردین) برگزارشد، آذربایجانی‌ها از تعداد زیادی کشتی‌گیران داغستانی‌الاصل در ترکیب تیم خود استفاده کرده بودند.

بر این اساس، در وزن 55 کیلوگرم آرش دنگسرکی در سه دور کشتی‌گیرانی از آذربایجان و ترکیه را شکست داد و در دیدار پایانی نیز با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی صاحب مدال طلا شد. نادر حامدی‌پور در وزن 84 کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست در سه دور کشتی‌گیرانی از آذربایجان، گرجستان و ترکیه را مغلوب کرد و در دیدار نهایی با شکست حریف آذربایجانی روسی‌الاصل خود صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 96 کیلوگرم حامد طالبی زرین کمر با سه پیروزی مقابل کشتی‌گیرانی از آذربایجان و دو کشور دیگر حاضر در این رقابت‌ها به دیدار فینال راه یافت و در این مسابقه با پیروزی مقابل حریف گرجستانی به مدال طلا رسید، و در وزن 120 کیلوگرم جابرصادق‌زاده نیز با پیروزی مقابل کشتی‌گیرانی از آذربایجان و ترکیه، در دیدار پایانی حریف آذربایجانی روسی‌الاصل خود را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

همچنین امیر محمدی در وزن 84 کیلوگرم با دو پیروزی مقابل کشتی‌گیرانی از آذربایجان و بلاروس و یک شکست به گروه بازنده‌ها رفت و با پیروزی مقابل دو حریف خود در این گروه مدال برنز را بر گردن آویخت.

مهران نصیری در وزن 66 کیلوگرم با یک برد و یک باخت، محمد حسین محمدیان در وزن 74 کیلوگرم با دو برد و سه باخت و امیر شریعتی عدل در همین وزن با یک باخت مقابل حریفی از روسیه از دور رقابت‌ها کنار رفتند. تیم ایران در این رقابت‌ها در اوزان 50 و 60 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان خود را برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی آلمان و آسیایی اندونزی در خرداد ماه و جهانی رومانی در مرداد ماه آماده می‌کند.

کد خبر 133222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز