گروه سیاسی: وزیر امور خارجه عربستان سعودی تصریح کرد: کشورش از نفت خود به عنوان اهرمی سیاسی برای اعمال فشار بر ایران استفاده نخواهد کرد.

به گزارش رویترز سعود الفیصل که در جریان کنفرانس خبری مشترک با وزیر امورخارجه آمریکا سخن می‌گفت، تأکید کرد: ما روابط دیرینه‌ای با ایالات متحده داریم، درعین حال ایران نیز یکی از همسایگان ماست و به ‌همین دلیل امیدواریم میان این دو کشور هیچ‌گونه منازعه‌ای رخ ندهد.

در این کنفرانس خبری همچنین رایس و فیصل مشترکاً تأکید کردند نیازی به میانجیگری بین ایران و آمریکا احساس نمی‌شود.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه بن‌بست در مسیر برنامه هسته‌ای ایران نامید، افزود: این بن بست بین ایران و سازمان ملل به وجود آمده است نه واشنگتن. در ادامه سعودالفیصل نیز برعدم ضرورت میانجیگری بین ایران و ایالات متحده تأکید کرد.

سخنان رایس و فیصل درباره وساطت عربستان بین ایران و آمریکا پس از آن مطرح می‌شود که یکی از دیپلمات‌های عربستان روز دوشنبه و پس از سفر علی لاریجانی به ریاض در گفتگو با رویترز ادعا کرده بود ایران خواستار میانجیگری عربستان برای کاهش تنش‌ها بین این کشور و آمریکا شده است. وزارت خارجه ایران این ادعا را تکذیب کرد.

کاندولیزا رایس همچنین در دیدار با ملک عبدالله، پادشاه عربستان در مورد عملکرد همسایگان عراق و به طور خاص درباره ایران به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

کد خبر 13537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز