جمعه ۱ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه ای با آسوشیتد پرس دیدگاه‌هایش را در مورد جنگ عراق اعلام کرده است.

کاندولیزا رایس، ضمن تایید هزینه مالی و انسانی سنگین جنگ عراق، این هزینه را سرمایه گذاری موجهی در راستای بهبود شرایط بلند مدت این کشور و تضمین ثبات در خاورمیانه خوانده است.

بی بی سی در گزارش این مصاحبه آْورده که رایس در عین حال گفته است که ایالات متحده می تواند در جنگ عراق پیروز شود هرچند دستیابی به این پیروزی دشوارتر از آن بوده که وی انتظار داشته است.

در مورد درخواست وزارت دفاع آمریکا از کنگره برای تخصیص صد میلیارد دلار دیگر برای عملیات نظامی در عراق و افغانستان از رایس سئوال شده که آیا صرف چنین مبلغی به منزله هدر دادن پول نیست؟

و او مدعی شده است که نشانه های متعددی در دست است که ثابت می کند که زمانی که عراق به ثبات دست یابد، شرایطی کاملا متفاوت در خاورمیانه برقرار می شود و در نتیجه، بودجه ای که به این جنگ اختصاص یافته به شکلی مفید مصرف شده است.

با توجه به اینکه تا کنون حدود سه هزار تن از نظامیان آمریکایی جان خود را در عراق از دست داده اند، از  رایس سئوال شد که آیا جورج بوش، رییس جمهوری، همچنان خواستار سرمایه گذاری مالی و انسانی بیشتری در عراق خواهد بود؟

وی گفت آقای بوش نیز معتقد است که جنگ عراق با موفقیت به پایان خواهد رسید و حمایت از ادامه جنگ لازم است.

خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می‌گوید که اظهارات وزیر خارجه آمریکا از ادامه نگرش کنونی دولت این کشور نسبت به اوضاع خاورمیانه حکایت دارد.

در حالیکه گروهی از کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی به جورج بوش توصیه کرده‌اند که حل اختلاف فلسطینیان و اسرائیل کلید حل مشکلات خاورمیانه است، سخنان رایس نشان می دهد که عراق همچنان محور اصلی سیاست دولت ایالات متحده در خاورمیانه را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 11555

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز