جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه سیاسی: با آنکه سه کشور اروپایی کوشیده‌اند با ایجاد تغییراتی در قطعنامه پیشنهادی علیه ایران، روسیه و چین را با خود همراه کنند، اما خبرگزاری رویترز گزارش داد که مذاکرات با روسیه برای رسیدن به توافق، چندان حاصلی نداشته است.

پس از انتشار این اخبار، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ممکن است علی‌رغم مخالفت روسیه و چین با قطعنامه سازمان ملل، ایران را تحریم کند.
 مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم که در ژاپن به سر می‌برد و قرار است  فردا به اسرائیل برود، بار دیگر از پیشنهاد روسیه در خصوص غنی سازی اورانیوم برای ایران در خاک خود، حمایت کرد و آن را راهی برای حل مسئله هسته‌ای ایران برای توقف موقت غنی‌سازی تا پایان بازرسی‌های این سازمان دانست.
صبر  و تهدید
کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا پس از گفت‌وگو با مقامات عرب در استراحتگاه بحرالمیت به خبرنگاران گفت که هنوز امیدوار است موافقت پنج عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل و آلمان را برای یک پکیج تحریمی علیه ایران کسب کند.   رایس اشاره کرد که واشنگتن و متحدین اروپایی آن می‌توانند حتی بدون موافقت شرکایشان نیز قطعنامه‌هایی را به شورای امنیت ارایه دهند.
بوشهر قانونی است
محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اعلام کرد پیشنهاد روسیه در خصوص غنی‌سازی اورانیوم برای ایران در خاک خود، «ممکن است راه را برای حل مسئله هسته ای ایران بگشاید.»  وی تاکید کرد که سازمان تحت مدیریت وی هیچ ادعایی نسبت به طرح ساخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط کارشناسان روسی در ایران ندارد.
تغییر قطعنامه
سه کشور اروپائی در مفاد قطعنامه ‌پیشنهادی تحریم علیه ایران تغییراتی دادند تا بتوانند موافقت روسیه را به دست آورند . یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد، 3  کشور اروپایی در مفاد قطعنامه پیشنهادی تحریم علیه ایران تغییراتی داده و آن را ساده تر کرده‌اند تا بتوانند موافقت روسیه را برای صدور آن به دست آورند.
کد خبر 9853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز