چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین ساخته‌های رومن پولانسکی و دیوید کراننبرگ در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش در می آیند.

جشنواره ونیز

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، درحالیکه سه ماه به آغاز شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم ونیز به‌عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان مانده است، چهره نامزدهای شیر طلا از هم‌اکنون مشخص شده است.

رومن پولانسکی، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان با جدیدترین فیلم‌اش بانام "خدای کشتار" در بخش رقابتی جشنواره ونیز حضور خواهد داشت.

این فیلم براساس فیلم‌نامه اقتباسی از نمایش‌نامه برنده جایزه تونی نوشته یاسمین رضا ساخته شده که کیت وینسلت، جودی فاستر، کریستوفر والتز و مت دیلون در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

فیلم "یک شیوه خطرناک" ساخته دیوید کراننبرگ دیگر فیلم حاضر در بخش مسابقه جشنواره ونیز خواهد بود. این فیلم با حضور بازیگرانی چون ویگو مورینتس، میشل فاسبندر  به نمایش در می آید.

همچنین الکساندر سوکوروف، کارگردان سرشناس روسیه با فیلم "فائوست" که براساس نمایش‌نامه‌ معروف گوته ساخته شده به جشنواره ونیز خواهد آمد.

این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده، چهارمین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های موضوعی‌ سوکوروف درباره تاثیرات مخرب و منفی قدرت سیاستمداران است که از ماه اوت سال گذشته در جمهوری‌چک مقابل دوربین رفت.

از دیگر فیلم هایی که شانس حضور در جشنواره فیلم ونیز را دارند می توان از "بلندی های بادگیر" ساخته آندره آرنولد، "شرم" ساخته استیو مک‌کوئین و "طعمه" ساخته بریلیانت مندوزا، کارگردان سرشناس فیلیپینی نام برد.

شصت‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز طی روزهای 31 اوت تا 10 سپتامبر 2011 (9 تا 19 شهریور 1390) برگزار خواهد شد.

امسال شیر طلای افتخاری یک عمر دستاورد سینمایی به مارکو بلوچیو، کارگردان سرشناس ایتالیایی اعطا خواهد شد و آل پاچینو، بازیگر صاحب‌نام سینمای آمریکا لقب "شوالیه" را از جشنواره ونیز دریافت خواهد کرد.

دارن آرنوفسکی، کارگردان سرشناس آمریکایی امسال ریاست هیات‌داوران جشنواره ونیز را برعهده دارد. وی در سال 2008 جایزه شیر طلای ونیز را با فیلم "کشتی‌گیر" کسب کرد.

در دوره قبلی جشنواره ونیز هیات داوران به ریاست کوئنتین تارانتینو فیلم "جایی" به کارگردانی سوفیا کاپولا، دختر فرانسیس فورد کاپولا را شایسته دریافت جایزه شیرطلا دانستند.

 

کد خبر 135329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز