گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تکمیل ساختمان کنترل کیفیت هوای تونل توحید که مرکزی برای سنجش آلودگی هوا و تنظیم فعالیت سنسورهای تهویه این تونل است، از رفع کامل آلودگی هوای تونل توحید در تیر ماه جاری خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، از زمانی که تونل توحید افتتاح شده هر از گاهی نسبت به سازه‌هایی که در این تونل به کار گرفته شده، انتقاداتی نظیر ریزش آب یا آلودگی شدید هوا در داخل تونل، مطرح شده و استاندارد ساخت این پروژه عظیم شهری زیر سؤال می‌رود.مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به تکمیل ساختمان کنترل کیفیت هوای تونل توحید در تیرماه گفت: با تکمیل این ساختمان و فعال‌شدن سایر سنسورهای داخل تونل، قول می‌دهیم که کیفیت هوای داخل تونل همانند کیفیت هوای بیرون تونل باشد. هم‌اکنون ساختمان کنترل کیفیت هوای تونل توحید که در خیابان نیایش قرار دارد، مراحل پایانی احداث خود را سپری می‌کند. یک طبقه از این ساختمان برای کنترل کیفیت هوای تونل توحید و ایمنی داخل تونل درنظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تصریح کرد: در واقع با راه‌اندازی این مرکز کنترل، به شیوه‌ای کاملا هوشمند و به تشخیص فعالیت سنسورها، جهت و شدت جت فن تنظیم می‌شود. حسینی می‌گوید: با راه‌اندازی کامل این مرکز کنترل، سنسورهای ساکاردو تهویه هوا و تنظیم‌‌کننده فعالیت جت‌فن‌ها که در داخل تونل توحید به کار رفته‌اند، مستقیماً به این مرکز وصل شده و هر روز کیفیت هوای تونل بررسی می‌شود. به گفته وی، در حال حاضر سنسور ساکاردو در تونل توحید فعال نیست و به محض راه‌اندازی مرکز کنترل کیفیت هوای تونل توحید، این سنسور نیز کار خود را آغاز می‌کند.

کد خبر 135299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز