سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه بورس: مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران از پذیرفته شدن دومین شرکت کشتیرانی در بورس خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، افزایش سرعت پذیرش شرکت‌های جدید در فرابورس، مسئولان بورس تهران را به تکاپو انداخته تا برای سال90 برنامه پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های جدید را در بورس سرعت بدهند، بر همین اساس مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد؛ در سال90 حداقل سهام 15شرکت جدید در بورس عرضه می‌شود، ضمن اینکه در شهریور ماه امسال همایش بزرگی برای معرفی بورس به فعالان اقتصادی و شرکت‌های مختلف برگزار می‌شود که طی آن ویژگی‌های حضور در بورس به مدیران عامل شرکت‌ها توضیح داده خواهد شد.بر همین اساس روز گذشته مجید نوروزی مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری پذیرش نخستین شرکت جدید در سال 90 در بورس خبر داد و گفت:

پرونده شرکت کشتیرانی والفجر در نشست هیات پذیرش بررسی و با ورود این شرکت به بورس موافقت شد.وی افزود:کشتیرانی والفجر دومین شرکت پس از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که به جمع شرکت‌های بورس می‌پیوندد.سهام این شرکت قرار است توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به‌عنوان مالک 99درصد از سهام این شرکت عرضه شود. سرمایه کشتیرانی والفجر 430هزار میلیون ریال است و پیش‌بینی سود هر سهم آن برای سال مالی90 مبلغ 185ریال برآورد شده است. مجموع سود خالص شرکت کشتیرانی والفجر در سال 88 مبلغ 8 هزار و 253 میلیون ریال و سود عملیاتی این شرکت 5 هزارو 50 میلیون ریال بوده است. مجموع سود خالص این شرکت در سال 90 به 79 هزارو621 میلیون ریال خواهد رسید.این شرکت در حوزه حمل بار و جا به جایی مسافر فعالیت می‌کند و در حال حاضر 14فروند کشتی ملی و 3فروند کشتی استیجاری در اختیار دارد.

عرضه سهام پالایشگاه بندرعباس

همزمان با پذیرش نخستین شرکت جدید در بورس، معاون بورس اوراق بهادار هم از عرضه 5 درصد سهام پالایشگاه بندرعباس در بورس خبر داد و گفت: سال گذشته به‌دلیل اعلام زیان انباشته شرکت پالایشگاه بندرعباس و نبود شرایط برای حضور در بورس، پرونده پذیرش آن در بورس منتفی شد اما در سال جدید در پی سودآوری این شرکت و مصوبه اخیر هیأت واگذاری، مقرر شده 5 درصد سهام آن عرضه شود.
محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه هیأت واگذاری مصوبه واگذاری این شرکت مشمول اصل 44 و هزار و 380 میلیارد تومانی را ابلاغ کرده و مقرر شده این شرکت به جای پالایشگاه شازند واگذار شود ادامه داد: با این اوصاف و به‌علت سپری شدن یکسال از زمان پذیرش پالایشگاه بندرعباس، این شرکت باید دوباره اطلاعات مالی و برنامه کسب و کار را تهیه و به سازمان و شرکت بورس ارائه کند تا باردیگر در هیأت پذیرش بررسی شود.

به گفته وی در این رابطه مکاتباتی روز گذشته انجام شده و این شرکت باید عملکرد سال مالی گذشته و پیش‌بینی سود 3سال آینده را هم ارائه کند. این معاون شرکت بورس همچنین به استقبال دور از انتظار شرکت‌ها برای حضور در همایش ملی سوم خرداد پذیرش بنگاه‌های اقتصادی در بورس؛ فرصت‌ها و مزایا خبر داد و گفت: درپی فراخوان این همایش تاکنون هزار و 800 نفر اقدام به ثبت نام کرده‌اند که با توجه به محدودیت فضا، از روزگذشته ثبت نام متقاضیان متوقف شد.

رستمی ادامه داد: حضور وزیر اقتصاد، روسای سازمان بورس و اتاق بازرگانی و مدیرعامل شرکت‌های بورس و فرابورس و دیگر مقامات بازار سرمایه در این همایش قطعی شده تا با توجه به ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه و لزوم ثبت حدود هزار و 500 شرکت سهامی عام نزد سازمان بورس، شرکت بورس اوراق بهادار به‌عنوان مقام اجرایی بازار سرمایه کشور آماده ارائه خدمات و آشنا کردن مدیران و سهامداران عمده با مزیت‌ها و فرصت‌های حضور شرکت‌ها در بازار سهام باشد.

آخرین مهلت ثبت نام در همایش ملی پذیرش بنگاه‌های اقتصادی

پایان وقت اداری دیروز؛ آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در همایش ملی پذیرش بنگاه‌های اقتصادی ؛ فرصت‌ها و مزایا بود. محمدرضا رستمی، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، درباره برگزاری همایش ملی پذیرش بنگاه‌های اقتصادی در بورس؛ فرصت‌ها و مزایا گفت: در حال حاضر در حدود 1700 تا 1800 نفر برای حضور در این همایش ثبت نام کرده‌اند و با توجه به ظرفیت درنظرگرفته شده برای این همایش، پایان وقت اداری دیروز آخرین مهلت برای علاقه‌مندان به‌منظور حضور در این همایش بود. معاون بورس افزود: عمده ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در این همایش اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های غیربورسی، بانک‌ها، لیزینگ‌ها و همه اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در سراسر کشور هستند.

کد خبر 135288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز