جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ دستورالعمل جدید پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرا بورس و همچنین راه‌اندازی بازار پایه فرا بورس از هفته جاری خبر داد.

بورس

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با همشهری، در باره دستورالعمل جدید پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرا بورس گفت: دستورالعمل پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرا بورس پس از بررسی‌های همه جانبه اصلاح و به شرکت‌های بورس و فرابورس ابلاغ شد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این دستورالعمل تغییرات جدیدی ایجاد شده است؟ گفت: مهم‌ترین موارد این دستورالعمل مربوط به سرمایه شرکت‌هایی است که در بورس پذیرفته می‌شوند که براساس آن سرمایه شرکت‌هایی که در بازار دوم پذیرفته می‌شوند باید 20 میلیارد تومان و شرکت‌هایی که در تابلوی فرعی بازار اول پذیرفته می‌شوند باید 50 میلیارد تومان باشد. وی بابیان اینکه این دستورالعمل در روز چهارشنبه ابلاغ شد، افزود: همچنین سرمایه شرکت‌هایی که در تابلوی اصلی بازار اول پذیرفته می‌شوند باید 100میلیارد تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل انتقال شرکت‌ها از فرا بورس به بورس نیز تدوین شده است، گفت: شرکت‌هایی که در فرابورس حضور دارند براساس دستورالعمل جدید، درصورت درخواست می‌توانند به بورس منتقل شوند؛ به شرط آنکه همه شرایط و استاندارد‌های بورس را احراز کنند؛ ضمن اینکه باید حداقل 6ماه از تاریخ پذیرش این شرکت‌ها در فرا بورس گذشته باشد تا بتوانند وارد بورس شوند.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از راه‌اندازی بازار پایه در فرا بورس خبر داد و گفت:بازار پایه فرا بورس از هفته جاری رسما فعالیت خود را در فرابورس آغاز می‌کند و شرکت‌هایی که سهام آنها در بورس و فرابورس دادو ستد نمی‌شود، می‌توانند در این بازار حضور داشته باشند.

صالح آبادی تاکید کرد:در قانون برنامه پنجم الزام شده است، سهام همه شرکت‌های سهامی عام از طریق بازار سرمایه داد و ستد شود بر همین اساس بازار پایه فرابورس کمک خواهد کرد به انجام مبادلات سهام شرکت‌هایی که در هیچ یک از بازار‌های بورس و فرا بورس داد و ستد نشده‌اند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا سهام شرک ت‌های بورس کالا و بورس اوراق بهادار نیز می‌تواند در این بازار مبادله شود؟ گفت: بله، طبیعتا سهام این دو شرکت نیز می‌تواند در کنار سایر شرکت‌ها در بازار پایه دادوستد شود.

کد خبر 135461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز