گروه شهری: شهرداری‌ها در برنامه‌های سوادآموزی و ارتقای فرهنگ مطالعه مشارکت می‌کنند.

بیست و دومین نشست کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با تصویب 2طرح به پایان رسید. یکی از این طرح‌ها حمایت، همکاری و مشارکت شهرداری‌ها در برنامه‌های سوادآموزی و دیگری طرح ارتقای فرهنگ مطالعه، ساماندهی و توسعه کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها بود.

مرتضی طلایی، رئیس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در این باره گفت: در اجلاس کرمان 3بحث مهم ازجمله ارتقای آموزش و سواد در بین شهروندان، ارتقای فرهنگ مطالعه و نظارت شهروندان در دستور کار بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به تعداد قابل توجه افراد بی‌سواد در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه عمدتا این افراد در شهرها زندگی می‌کنند و باید برای باسوادی آنها برنامه‌ریزی شود، چراکه از شهروندان بی‌سواد نمی‌توان توقع داشت که در برابر آسیب‌های حوزه‌های فرهنگی مقابله کنند.

وی در این باره از تدوین طرحی سخن گفت که براساس آن مدیریت شهری در زمینه رفع معضل بی‌سوادی با آموزش و پرورش همکاری کند.طلایی همچنین به لزوم افزایش مطالعه در بین مردم و توسعه سرانه فضاهای مورد نیاز آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه چون شهرداری‌ها ظرفیت‌های قابل توجهی دارند، می‌توانند تسهیلاتی برای شهروندان به‌منظور روی آوری آنان به مطالعه فراهم کنند، که خوشبختانه این طرح نیز با جزئیات مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون مشورتی فرهنگی اجتماعی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور همچنین از بررسی طرحی به‌منظور انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان خبر داد و گفت: ‌کلیات این طرح به‌منظور تصویب در نشست آینده نیز بررسی شد.

اما در بیانیه پایانی این نشست نیز با تبریک به مناسبت آغاز سیزدهمین سالگرد فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستاها بر تلاش مضاعف برای برطرف کردن نقایص موجود تاکید شده است. همچنین به این نکته نیز اشاره شده که چنانچه امکانات و شرایط قانونی و اجرایی مطلوب‌تری فراهم شود و شوراها مورد اعتماد و وثوق قرار گیرند، فرایند پیشرفت و توسعه کشور رشد و سرعت کمی و کیفی شگرفی خواهد یافت.

در بند دیگری از این بیانیه با تاکید به دیدگاه‌های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر مردم، همکاری نهادهای دیگر با شوراها درخواست شده است.

کد خبر 135095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز