گروه شهری: سیصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور شهردار تهران برگزار شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهرتهران، در این جلسه در راستای تصویب بودجه سازمان‌های شهرداری تهران و اعمال نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر عملکرد این سازمان‌ها، سازمان عمران امور مناطق شهرداری تهران که از جمله سازمان‌هایی است که بودجه آن در بودجه سال 1390 شهرداری تهران به‌صورت دو دوازدهم به تصویب رسید و تصویب نهایی آن منوط به ارائه گزارش عملکرد این سازمان شده بود روز گذشته در جلسه شورا گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد. براین اساس احسان کاظمی نیا قائم مقام امور مناطق شهرداری تهران گزارشی از سیاست‌ها و اولویت‌های سال 1390 این سازمان‌ارائه کرد.

کاظمی نیا گفت: دستاوردهای کیفی این سازمان شامل، یکسان‌سازی‌ رویه‌ها و روش‌ها با استفاده از مهندسی مجدد فرایندها، فعالیت بر مبنای اساسنامه مصوب شورا، فعالیت براساس آیین‌نامه معاملاتی سازمان عمرانی در راستای شفاف‌سازی‌ فعالیت‌های مالی و هوشمند‌سازی‌ اجرای فرایند‌های امور فنی و قراردادهای سازمان عمران امور مناطق است. کاظمی نیا یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال 1389 را نظارت عالیه بر فعالیت‌های عمرانی مناطق دانست و افزود: این نظارت عالیه در قالب فرایند بازدید منظم و دوره‌ای از پروژه‌ها و تشکیل تیم‌های نظارتی جهت بهبود سرعت و دقت در نظارت پروژه‌ها و همچنین ایجاد سیستم کنترل مجازی پروژه‌های شاخص از طریق دوربین‌های مداربسته انجام شده است.

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان این گزارش با اشاره به اینکه این سازمان، مولود شورای دوره سوم است، گفت: هدف ما از تشکیل آن،‌یک سازمان ستادی بوده است که بر پروژه‌های عمرانی مناطق نظارت کند اما کاری که الان انجام می‌شود تحقیقات موازی با فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هستند. بیادی با اعلام اینکه شهرداران مناطق به‌عنوان مجری در سطح کلان تهران هستند تاکید کرد: بقیه سازمان‌ها در قالب مراکز ستادی هستند و قرار نیست که آنها نیز کار اجرایی انجام دهند.

وی در ادامه اضافه کرد که هدف از جمع‌آوری شرکت‌ها این نبوده است که همه وظایف آنها در یک سازمان جمع‌آوری شود بلکه قرار بوده است برخی از وظایف به‌خود مناطق واگذار شود و سازمان عمران مناطق، یک سازمان چابک، ناظر و سیاستگذار باشد. حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان این گزارش با اشاره به اینکه بر پروژه‌های عمرانی فرا منطقه‌ای، معاونت فنی و عمرانی و نیز سازمان مهندسی عمران شهر تهران نظارت می‌کنند، یادآوری کرد:

اعتباراتی که الان در بخش عمران مناطق وجود دارد تقریبا دو برابر اعتبارات عمران فرامنطقه‌ای است؛ بنابراین برای ارتقای کیفیت باید یک مدیریت منسجم تری نسبت به آن داشته باشیم. در ادامه خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش مطرح شده درخصوص کاهش قیمت مصالح استفاده شده در پروژه‌ها توسط سازمان عمران امور مناطق گفت: این خوب است که قیمت مصالح کاهش پیدا کند اما این زمانی ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند که کیفیت محصول نیز افزایش یابد.

وی در ادامه با تذکر نسبت به تعویض‌های بی‌مورد جداول خواستار بررسی بیشتر در این زمینه شد. محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز که در این جلسه حضور داشت درخصوص استفاده شهرداری تهران از مصالح استاندارد گفت: به جرات می‌گویم که امروز حتی یک جدول دستی در شهر تهران استفاده نمی‌شود و تمام شرکت‌هایی که جداول ماشینی و استاندارد تولید می‌کنند شناسایی شده‌اند و هر کسی در شهرداری بخواهد جدول استفاده کند باید از این جداول استاندارد استفاده کند.

کد خبر 135080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز