با مشخص شدن تکلیف کادر فنی تیم امید، اکنون دغدغه اصلی این تیم خروج بازیکنان از کشور است.

فوتبال

بازیکنان تیم امید معمولا به دلیل مشمول بودن،‌ مشکل خروج از کشور دارند و این موضوع ‌آخرین بار در دوره مربیگری غلامحسین پیروانی مشکلات زیادی را به‌وجود آورد. طوری که این مربی مدام از این مسئله دلخور بود و همین مشکل ممکن است باعث نگرانی منصوریان شود. به همین دلیل، فدراسیون در تلاش است برای مسابقه با عراق مشکل خروج از کشور بازیکنان مشمول و سرباز را برطرف کند.

فریدون معینی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در این رابطه توضیح می‌دهد: «مدارک بازیکنان تیم امید در حال آماده شدن است و پس از برگزاری اردوی تدارکاتی به‌منظور برگزاری دیداری دوستانه به کشور اوکراین سفر می‌کنند.» مسئولان فدراسیون همچنین درصدد هستند که تیم امید با پرواز اختصاصی به اربیل عراق سفر کند. عباس ترابیان، عضو کمیته تیم‌های ملی می‌گوید: «اگر تیم امید بخواهد به‌صورت زمینی به اربیل عراق برود، مشکلاتی برای بازیکنان و مربیان این تیم به‌وجود خواهد آمد. از آنجایی‌که قصد داریم تیم امید را با شرایط مطلوب روانه دیدار با عراق کنیم به درخواست علیرضا منصوریان و تاکید کارلوس کی‌روش به‌دنبال آن هستیم که این تیم را با پروازی اختصاصی به اربیل عراق اعزام کنیم.»

فدراسیون برای اجرایی شدن این برنامه نیازمند موافقت کمیته ملی المپیک است. ترابیان ادامه می‌دهد: «فدراسیون فوتبال به‌دنبال آن است که با بهره‌گیری از کمک‌های کمیته ملی المپیک برای امیدهای فوتبال ایران پروازی اختصاصی به اربیل عراق مهیا کند که این تیم بدون دغدغه عازم این سفر شود.»

بنابراین، علاوه بر مشکل خروج بازیکنان، چگونگی اعزام اعضای تیم امید هم یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی فدراسیون و مربیان تیم ملی و امید است. در این رابطه بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید می‌کند: «در نخستین فرصت با مسئولان فدراسیون فوتبال نشستی خواهیم داشت تا درخصوص برنامه‌های تیم امید با آنها گفت‌وگو کنیم. بدون شک کمیته ملی المپیک به اندازه وسع و توان خود به تیم امید کمک خواهد کرد تا این تیم با آمادگی کامل به دیدار حریفان برود.»

شرح وظیفه خرمگاه

اسامی 27 بازیکن تیم امید ایران چهارشنبه توسط علی رضا منصوریان اعلام می‌شود تا بازیکنان این تیم برای حضور در مقدماتی المپیک لندن شروع دوباره‌ای داشته باشند. این تیم پیش تر با کادر فنی موقت از سد تیم امید قرقیزستان گذشت و اکنون با کادر فنی جدید و با حمایت کارلوس کی‌روش برای مسابقه پلی‌آف مقابل تیم امید عراق آماده خواهد شد.

تیم امید قبل از رویارویی با عراق

2 مسابقه دوستانه برگزار می‌کند و سرمربی تیم امید خبر می‌دهد که پیش از بازی با عراق 4 بازیکن از تیم امید خط خواهند خورد. علی رضا منصوریان در این رابطه می‌گوید: «ما بیشتر از 23 بازیکن نمی‌توانیم برای مسابقه عراق داشته باشیم و مطمئنا از بازیکنان خط خورده در اردوهای بعدی استفاده خواهیم کرد.» به تازگی محمد خرمگاه نیز به کادر فنی تیم امید اضافه شده و منصوریان وظایف مدافع سابق استقلال را هم مشخص کرده است. سرمربی تیم امید ادامه می‌دهد:

«با توجه به پشتوانه‌سازی تیم ملی امید برای رقابت‌های حساسی که پیش‌رویمان است، موضوع استعدادیابی را در دستور کار تیم ملی قرار داده‌ایم. با ارتباط و اطمینانی که به خرمگاه دارم، مطمئن هستم او بدون در نظر گرفتن مسائل شخصی بهترین بازیکنان را انتخاب خواهد کرد. از او خواستم تا تمامی مسابقات لیگ‌ها را زیرنظر داشته باشد تا بازیکنان خوبی را در اختیار داشته باشیم.»

منصوریان تاکید می‌کند: «متأسفانه به‌دلیل حساسیت دیدارهای پیش روی تیم ملی امید، نمی‌توانم شخصا تمامی بازی‌های لیگ را زیرنظر داشته باشم؛ قرار است خرمگاه در نهایت گزارش‌های خود را در اختیارمان قرار دهد.»‌ کادر فنی جدید تیم امید برای اینکه موقعیت خود را تثبیت کند در نخستین گام باید تیم امید عراق را از پیش رو بردارد. تیمی که بدون تردید قوی‌تر از تیم امید قرقیزستان است و منصوریان و دستیارانش برای اینکه بیشتر از یک مسابقه رفت و برگشت در مقدماتی المپیک روی نیمکت این تیم باشند، راه آسانی ندارند. تیم امید مسابقه رفت خود را در روز 29 خردادماه در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک در اربیل ‌ عراق انجام می‌دهد.

کد خبر 135093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز