گروه شهری: نخستین کاروان بزرگ گل، همزمان با برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه ساعت 11 صبح امروز در تهران به راه می‌افتد.

گل وگیاه

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از راه‌اندازی این کاروان این است که اگر برخی از شهروندان نتوانستند در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران حضور داشته باشند، بتوانند از مواهب این نعمت الهی بهره‌مند شوند. در واقع هدف ما این است که نمایشگاه گل را بین شهروندان ببریم.

حسین کلخورانی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه گل و گیاه در تهران گفت: با تاکید شهردار محترم تهران در سال گذشته 3 نمایشگاه گل در تهران برپا شد که استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفت. در سال‌جاری و با حمایت‌های شهردار تصمیم بر این است تا 4 نمایشگاه گل در تهران برپاکنیم و نخستین نمایشگاه نیز برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران است که امروز آغاز به کار می‌کند.

معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با برپایی نمایشگاه‌های متعدد گل، شهروندان نیز از طراوت و زیبایی این نعمت الهی بهره‌مند شوند و علاقه به طبیعت را بیش از پیش بازیابند و از خمودگی و رخوت زندگی شهری فاصله بگیرند. معاون شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: سال گذشته بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر از مجموعه 3 نمایشگاه گل و گیاهی که در تهران برپا شد بازدید کردند.

پیش‌بینی می‌شود که با برگزاری 4 نمایشگاه گل در سال‌جاری این رقم افزایش قابل توجهی یابد و شهروندان برای نگهداری از گل‌ها و گیاهان رغبت بیشتری از خود نشان دهند. به گفته حسین کلخورانی، نخستین کاروان بزرگ گل و گیاه مسافتی در حدود 50 کیلومتر را در تهران طی خواهد کرد و از نمادهای مختلف گل و گیاه در آن استفاده شده است تا شهروندان بتوانند نشانه‌هایی از نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه را در خیابان‌های تهران مشاهده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در مورد مسیر حرکت این کاروان گفت: حرکت این کاروان از بوستان گفتگو و محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری آغاز می‌شود و پس از عبور از بزرگراه چمران و نواب وارد بزرگراه تندگویان شده و با عبور از میدان 9 دی(حق شناس)به سمت بزرگراه بعثت می‌رود. پس از آن وارد بزرگراه بسیج شده و از بزرگراه شهید باقری به بزرگراه رسالت رفته و پس از آن وارد بزرگراه حکیم می‌شود و دوباره وارد بوستان گفتگو خواهد شد.

کد خبر 135084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز