یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از تصرف فرودگاه شهر «مصراته»، مخالفان اعلام کردند که ارتش «معمر قذافی»، رهبر حکومت لیبی را از این شهر بیرون رانده‌اند و مصراته در کنترل کامل آنها قرار دارد.

 به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، مخالفان اعلام کردند که قصد دارند نیروهای سرهنگ قذافی را هر چه بیشتر دور کنند تا شهر از تیررس آتشبارهای سنگین آنها در امان باشد.

بنا بر این گزارش، مخالفان لیبی آماده حمله به مواضع نیروهای سرهنگ قذافی می‌شوند تا با عقب راندن آنها، به مخالفان شهرهای دیگری چون «زینتان» بپیوندند.

بندر مصراته سومین شهر بزرگ لیبی در غرب این کشور است که با طرابلس 200 کیلومتر فاصله دارد.

معمر قذافی پس از آن که وزیر خارجه ایتالیا جمعه از احتمال زخمی و خارج شدن وی قذافی از طرابلس خبر داد، در پیامی صوتی از تلوزیون دولتی لیبی با صلیبی خواندن نیروهای ناتو و خطاب به آنان گفت: «در جایی هستم که نمی‌توانید پیدایم کنید و بکشیدم چرا که من در دل میلیون‌ها تن زندگی می کنم. حتی اگر جسم مرا از بین ببرید روح من در دل‌ها خواهد ماند.»

تلویزیون دولتی لیبی همچنین از کشته شدن 11 غیرنظامی در حمله هوایی جمعه ناتو خبر داد، خبری که ناتو گفت «نمی‌تواند صحت آن را تایید کند و از بروز هرگونه تلفات انسانی متاسف است.»

خبرگزاری «فرانسه» نیز گزارش داد که ژنرال «دیوید ریچاردز»، فرمانده ستاد کل ارتش انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه «ساندی تلگراف»، تشدید بمباران‌های هوایی در لیبی را با هدف افزایش فشار بر معمر قذافی خواستار شد.

ریچاردز گفت: «عرصه بر قذافی تنگ شده با اقدام نظامی شدیدتر باید فشار را افزایش دهیم.» وی همچنین توسعه اهداف مورد نظر ناتو در لیبی را خواستار شد.

ریچادز افزود: «اقدام نظامی تا کنون یک پیروزی برای ناتو و متحدان عربش بوده است. اما باید اقدامات بیشتری انجام داد. در حال حاضر ناتو به زیر ساخت‌ها در لیبی حمله نمی‌کند ما اگر بخواهیم فشار بر رژیم قذافی را افزایش دهیم، باید وسعت اهداف مورد نظر را بیشتر کنیم.»

رئیس ستاد کل ارتش انگلیس افزود: «مستقیم قذافی را هدف قرار نمی‌دهیم اما ممکن است وی در یک مرکز فرماندهی و کنترل باشد که ناتو به آن حمله می‌کند و احتمال دارد وی در این حمله کشته شود.»

کد خبر 135048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز