امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آمادگی این سازمان برای تعامل و تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مدیریت شهری و فعالیت‌های فرهنگی با کشورهای آسیایی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، خوراکیان با اشاره به میزبانی یکروزه سازمان فرهنگی هنری شهرداری از معاونین وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی گفت: این سازمان همانند دیگر اجزای مدیریت شهری در دوره جدید فعالیت خود، از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شده و در این مسیر از تجربیات نهادهای فرهنگی در کشورهای آسیایی استفاده می‌کند. وی بر افزایش بیش از پیش زمینه‌های مشارکت مردم در مدیریت شهر تهران تأکید کرد و افزود: سازمان در تلاش است تا با اداره مجموعه‌های فرهنگی شهر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی را مهیا کند.

خوراکیان به فعالیت فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، خانه موزه‌ها، پردیس‌های سینمایی و کتابخانه‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا با افزایش آگاهی مردم در پایتخت، فرهنگ شهروندی را در بخش‌های مختلف ارتقا دهیم. شایان ذکر است، در حاشیه نخستین نشست فرهنگی مقامات ارشد اجلاس گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا، نمایندگان 25 کشور با میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از کاخ نیاوران، جماران و برج میلاد بازدید کردند.

توافق برای انجام مطالعات در زمینه فرهنگی، انتشار فصلنامه فرهنگی آسیایی به مدیریت ایران، تأسیس وب‌سایت فرهنگی آسیا به مدیریت ایران، احیای فرهنگی جاده ابریشم، مراسم بزرگداشت خادمان فرهنگ آسیا، تقویت برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری در سطح آسیا و تأسیس اتاق فرهنگی در کشورهای عضو از جمله دستاوردهای اجلاس گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا در حوزه‌های فرهنگی اعلام شد.

کد خبر 134961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز