چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

«امیدوارم قهرمان جام حذفی شویم‌»

فوتبال

علی دایی پس از باخت ناامیدکننده پرسپولیس به الوحده به روزی بازگشت که برای نخستین بار به‌عنوان سرمربی وارد این باشگاه شده بود. علی دایی که با پرسپولیس ضعیف‌ترین نتایج را در بین نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده، قرار بود در مسابقه تشریفاتی با الوحده از حیثیت این تیم دفاع کند؛ اما مردان دایی با 2 گل دقایق 13 و 70 شکست خوردند. چنین است که علی دایی، سرمربی ناکام پرسپولیس در هفته‌های پایانی یک فصل فوتبال تنها راه چاره برای برون‌رفت از وضعیت فعلی را قهرمانی در جام حذفی می‌داند.

علی دایی در اواسط فصل قبل، زمانی که با پرسپولیس قرارداد بست، گفت که وضعیت این تیم به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند قول قهرمانی لیگ برتر را دهد و تنها به قهرمانی جام حذفی بسنده می‌کند. پرسپولیس قهرمانی جام حذفی را به دست آورد و سرمربی پرسپولیس پیش از شروع فصل از قهرمانی در 3 جام صحبت کرد. او به قدری به تیمش اطمینان داشت که گفت:

« پرسپولیس با نفراتی که به خدمت گرفته، مدعی کسب عنوان قهرمانی در 3 جام پیش‌رو است.» با حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا و از دست دادن قهرمانی در لیگ دهم، علی دایی، سیاست روزهای اول حضورش در این تیم را دنبال می‌کند و می‌گوید: «ما ابتدا به2 بازی باقیمانده در لیگ برتر و امکان کسب سهمیه آسیا از این طریق فکر می‌کنیم. پس از آن هم قصد داریم از شانس خودمان برای قهرمانی در جام حذفی بهره ببریم و امیدواریم در این جام عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم.»

علی دایی قبل از شروع لیگ معتقد بود که در هر پست 3 بازیکن همطراز دارد و می‌تواند موفقیت‌های زیادی برای این تیم به دست بیاورد. اکنون سرمربی پرسپولیس به این نتیجه رسیده که بازیکنان خوبی در اختیار ندارد: «سال‌های قبل پرسپولیس حداقل 7، 8 بازیکن ملی پوش داشت اما در این فصل و در این دوره، ما تنها 2 بازیکن ملی‌پوش داریم که از میان این دو نفر هم تنها یکی و آن هم با مصدومیت بازی کرد.» و ادامه می‌دهد: «به هر حال موجودی ما همین نفرات هستند که در اختیار داریم و نمی‌توانیم بازیکن دیگری را به جمع خودمان اضافه کنیم. بنابراین باید با همین نفرات به راهمان ادامه دهیم.»

اگر علی دایی ناکامی پرسپولیس در فصل گذشته را به کرانچار ربط می‌داد و قهرمانی‌اش در جام حذفی را مسکنی برای فراموشی ناکامی‌های این تیم عنوان می‌کرد، ناکامی این فصل پرسپولیس صرفا مختص دایی است. پرسپولیس در 32 مسابقه لیگ دهم 10 شکست داشته و باخت با الوحده، سومین شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان به حساب می‌آمد. بنابراین، علی دایی در طول این فصل 13 بار به‌عنوان سرمربی شکست‌خورده زمین مسابقه را ترک کرده است. البته پرسپولیس 2 باخت به استقلال، باخت در 5 بازی پی در پی و تحمل 4 شکست در ورزشگاه آزادی داشته که عملکرد دایی در این تیم را زیرسؤال می‌برد.

ناصر ابراهیمی، مربی سابق پرسپولیس از عملکرد علی دایی انتقاد می‌کند. او می‌گوید: «عیب دایی این است که خصوصیات یکه تازی دارد. بر عکس تیم استقلال که اگر پرویز مظلومی را سرمربی بگذارند، پشت سرش مربیان باتجربه‌تری چون ناصر حجازی و منصور پورحیدری قرار دارند، در پرسپولیس چنین حالتی نیست. فکر می‌کنم دایی حتی از دستیارانش در کادر فنی هم کمک نمی‌گیرد. او از نظر خصوصیات اخلاقی کمی مغرور است، مشورت زیادی از کمک‌هایش نمی‌گیرد و در نتیجه‌ کار خراب می‌شود. او یکی از عوامل ناکامی پرسپولیس به شمار می‌آید.»

ابراهیم آشتیانی: توان فنی دایی و بازیکنان پرسپولیس همین است

ابراهیم‌ آشتیانی، بازیکن اسبق پرسپولیس از وضعیت فعلی این تیم رضایت ندارد. او می‌گوید: «توان فنی علی دایی و بازیکنان پرسپولیس همین است. اول فصل هم گفته بودم با این بازیکنان نه در لیگ برتر قهرمان می‌شوند و نه در رقابت‌های آسیایی به موفقیت می‌رسند. چنین سرنوشتی را برای پرسپولیس پیش‌بینی کرده بودم.» آشتیانی ادامه می‌دهد:

«الان که استقلال بهتر از پرسپولیس نتیجه‌ گرفته، به این دلیل است که از قدیمی‌های باتجربه‌اش چون منصور پورحیدری کمک گرفت. پورحیدری تجربه زیادی به این تیم آورد و واقعا اجازه ورود حاشیه‌های مختلف به استقلال را نداد. اما در پرسپولیس چنین سیاستی را دنبال نمی‌کنند. پرسپولیس نیاز ندارد از افراد بیرونی استفاده کند، چرا که خودش آدم‌های زیادی دارد که می‌توانند به این تیم کمک کنند. آنها بدون چشمداشت به مسائل مالی دوست دارند به تیمشان کمک کنند. اگر من ابتدای فصل در این باشگاه مشغول بودم، نمی‌گذاشتم این بازیکنان را بگیرند. حیف است با این همه طرفدارانی که پرسپولیس دارد به چنین وضعیتی دچار شود.»

کد خبر 134758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز