یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

مهبد آستانی: همایون ارشادی را بیشتر به عنوان بازیگر فیلم‌های غیرمتعارف می‌شناسیم تا یک مهندس رشته‌ معماری.

601

اما او فارغ التحصیل این رشته است و شهر را در وهله اول از منظر رشته‌ای که تحصیل کرده می‌شناسد و نگاه می‌کند. او که یکی از مهمانان جشنواره شهر است و با فیلم «زنگار» در این جشنواره حضور دارد به دوچرخه در باره فرهنگ شهرنشینی چنین می‌گوید:« طبیعی است که به دلیل رشته‌ام به شهر و شهرسازی یک نگاه تکنیکی داشته باشم و آن را از این زاویه مورد بحث و بررسی قرار دهم. ولی بحث تکنیکی در این باره چیزی است که آدم بزرگ‌ها و اهل فن باید در باره‌اش صحبت کنند...

من مسئله را راحت‌تر و از زاویه دید یک شهروند (که حالا بازیگر هم هست) نگاه می‌کنم. وقتی در سطح شهر قدم می‌زنم، احساس می‌کنم تهران در عین‌ حال که بزرگ‌تر شده بهتر هم شده است؛ فضاهای جدیدی که جای فضاهای قدیمی را گرفته‌اند شهر را قشنگ‌تر کرده‌اند. خیلی خوب است که در همه جا فضاهای سبز، تفریحی و ورزشی می‌بینم. انگار که یک جورهایی دارد جبران گذشته‌ها می‌شود. این فضاهای سبز و تفریحی کارکرد فرهنگی هم دارد، این مسئله به یادمان می‌آورد که ماهم مسئولیت‌هایی در قبال شهر خودمان داریم و خیلی کارها باید برای‌ آن انجام دهیم. فکر می‌کنم اگر یک کار ساده و معمولی انجام دهیم، کار بزرگی برای شهرمان کرده‌ایم .

بیاییم شهر را تمیز نگه داریم و خودمان تبدیل به مأمورانی شویم که وظیفه دارند شهر را پاکیزه نگه دارند. می‌دانید اگر هر یک از ما تبدیل به مأمور حفظ نظم و تمیزی شویم، چه کار بزرگی انجام داده‌ایم؟ خیلی وقت‌ها دیگران را به چیزهایی نصیحت می‌کنیم که خودمان نیازمند آن هستیم. شهر مثل خانه خودمان است و باید از آن مراقبت کنیم. این کار را نوجوانان بیشتر و بهتر از بقیه می‌توانند انجام دهند. نوجوانان و جوانان تقریباً بیشترین استفاده را از امکانات شهری می‌کنند و وظیفه بیشتری هم در این زمینه به دوش دارند.»

کد خبر 134722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز