پرسپولیس ساعت 21 امشب با یک دنیا ناامیدی مقابل الوحده امارات قرار خواهد گرفت. سرخ‌‌پوشان تهرانی در شروع فصل امیدوار به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بودند ولی آنقدر ضعیف نتیجه گرفتند که حالا بازی آخر با الوحده تبدیل به یک دیدار تشریفاتی شده است.

فوتبال

حذف پرسپولیس و الوحده قطعی شده و آنها در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که نتیجه بازی تاثیری در سرنوشت این گروه ندارد. صعود الاتحاد و بنیادکار قطعی شده و این دو تیم هم امشب در عربستان برای سرگروه‌شدن مقابل هم به میدان خواهند رفت. دیدار رفت پرسپولیس و الوحده در تهران که با تساوی یک - یک به پایان رسید در واقع آغاز ناکامی‌های خانگی دایی و شاگردانش بود؛ جایی که امتیازها به سادگی از دست می‌رفتند تا در روزهای پایانی تنها حسرت آن روزها برای سرخپوشان باقی بماند.

دایی در آستانه این بازی می‌گوید:

« متأسفانه در این رقابت‌ها بدشانس بودیم و اگر مقابل بنیادکار در تهران می‌توانستیم حداقل امتیاز را کسب کنیم شانس زیادی برای صعود داشتیم. برابر الوحده هم علاوه بر بدشانسی از موقعیت‌هایمان به نحو شایسته‌ای استفاده نکردیم و اشتباهاتی داشتیم. به هرحال برای ما مهم است که بازی آخر را با پیروزی پشت سر بگذاریم و این تورنمنت را با برد تمام کنیم. » هیگز برگر سرمربی الوحده هم در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید عدالت در فوتبال اجرا شد و بهترین تیم‌ها (الاتحاد و بنیادکار) از این گروه صعود کردند، می‌گوید:« گاهی اوقات بهترین تیم‌ها حذف می‌شوند و این از جذابیت‌های فوتبال است. البته فکر می‌کنم دو تا از بهترین تیم‌ها از این گروه صعود کردند.»

ناراحتی دایی

با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ برتر، اختلاف علی دایی با باشگاه پرسپولیس بیشتر می‌شود و گویا اختلاف‌های پنهانی او با مدیریت باشگاه در حال نمایان‌شدن است. دایی در جدیدترین مصاحبه‌اش تا حدودی جانب احتیاط را رها کرده و با جدیت و صراحت بیشتری درباره مسائل حاشیه‌ای که اطراف باشگاه وجود دارد حرف می‌زند. حرف‌های سرمربی سرخ‌ها نشان می‌دهد آنچه در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد، چندان هم دوستانه نیست و در این میان سکوت، بهترین سیاستی است که سرپرست موقت پرسپولیس در پیش گرفته است.

دایی از اختلافاتش با لیدرها می‌گوید و اینکه تحرکات حاشیه‌ای آنها کاملا سازمان‌یافته است. او معتقد است که تمامی این حاشیه‌ها از درون باشگاه به‌وجود می‌آید، البته دایی فعلا در این مورد شفاف حرف نمی‌زند و ظاهرا قصد دارد در پایان فصل پرده از مسائل درونی باشگاه پرسپولیس بردارد که به احتمال فراوان حاشیه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

دایی مدتی پیش با یکی از لیدرهای پرسپولیس درگیر شد و حالا از اینکه اسم آن شخص به‌عنوان لیدر رسمی پرسپولیس در فدراسیون فوتبال ثبت شده، ناراحت است.او می‌گوید: «متأسفانه بعد از آن درگیری، این شخص پنجمین نفری بود که در لیست لیدرهای مورد تایید باشگاه به فدراسیون فوتبال معرفی شده بود.من دیگر صحبتی نمی‌کنم ولی مطمئن باشید لیدر از یک جایی خط می‌گیرد. حتما به او دستور می‌دهند و همین‌طوری نیست که بیاید صحبت کند.به‌نظر من بهتر است این مسائل بماند برای بعد از پایان فصل.»

از سوی دیگرشایعه شده که بحث ارتباط دایی و مجتبی شریفی رئیس سابق کمیته انضباطی، توسط سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در جلسه هیات‌ رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده و این در حالی است که سرپرست پرسپولیس هنوز در مورد این شایعات اظهارنظری نکرده است. دایی اما در این مورد می‌گوید:«باید دنبال این بگردیم که منظور چه بوده است. به‌نظر من باشگاه باید بیاید و از حقوق من دفاع کند، اگر مدیریت پرسپولیس چنین مسائلی را عنوان کرده‌ است، پس باید دلیل و مدرک بیاورد.»

دایی از تحرکاتی که روی سکوهای ورزشگاه رخ می‌دهد هم ناراحت است و در این مورد می‌گوید:« خیلی مسائل است که نگفته‌ام، مدارک و فیلم‌هایی از سکوها دارم که می‌تواند ادعاهایم را ثابت کند. مگر می‌شود چند نفر بارها به محل تمرین ما بیایند تا آرامش محیط کاری ما را بر هم بزنند و کسی نه کاری انجام بدهد نه چیزی بگوید. مطمئن باشید ثابت می‌کنم منشأ این شعارها از کجا بوده است.»

هر چند دایی ناراحت است ولی برخی هم معتقدند که این مربی به‌دلیل نتایج نامطلوبش در پرسپولیس، می‌خواهد عملکردش را در سایه مسائل و حاشیه‌های اخیر قرار دهد.این در حالی است که او در این فصل کارنامه قابل‌قبولی نداشته ولی مدیریت باشگاه پرسپولیس هیچ وقت تصمیم به برکناری او نگرفت.حالا باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی برای دایی رقم خواهد خورد.

کد خبر 134542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز